Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle !

Står og skal flytte fra lejlighed til hus, og har efter en del (læs MEGET) søgen på nettet, fundet frem til at det nok skal være 50" for at passe til den nye stue. Det lille "program" her på siden var særdeles brugbar!

Er blevet rådet til at købe med 3D, og kan også godt selv se meningen i det.

Da jeg skal have Yousee (kabelTV) i huset skal der være DVB-C i...

mht. prisen havde jeg forestillet mig 5-7.000, og da der jo er en del andet der skal invisteres i ved huskøb, er det _næsten_ jo billigere jo bedre(med øje for kvalitet self!).

Har selv søgt en del på forskellige sites som fx. pricerunner, hifipriser.

Problemet med denne prisklasse, er at der ikke ligger særlig mange anmeldelser omkring de modeler, hvorfor, ved jeg ikke.

Den første jeg stødte på var denne:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2711514/ ... ign-Priser

Men ingen held whatsoever, med at finde anmeldelser.

LG looket, faldt dog meget i min/vores smag, så lavede en ny søgning omkring dette:
http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_ ... &man_id=30

igen ingen anmeldelser :(

Håber i kan hjælpe

/Gasmesteren

(lille bonus spørgsmål: 28-32" til køkken, nogle forslag?)
Af JesperKeller
Hej Gasmesteren

Dette er en udemærket skærm du har fundet frem til.
For mange mennesker, behøver man ikke have det nyeste nye, og til dette, bliver der også produceret lidt billigere fladskærme.

PZ250 er en skærm med Full HD og 3D. Det er en plasma skærm, så du skal dog være opmærksom på om du kommer til at have en meget lys stue, da plasma skærme har en glasfront, og dette skaber genskær!

Hvis du også gerne vil gøre nytte af 3D på dit tv, skal du skaffe dig en BluRay afspiller som har 3D og du skal købe 3D briller. Disse koster vidst nok kr 500-600 stk. Hvilket hurtigt runder op hvis alle i familien skal have en brille :)

Hvad angår anmeldelser, er det oftest kun flagskibene og de mere bemærkselsværdige skærme, som bliver testet!
PZ250 er desværre ikke en af dem :)

Held og lykke med huset!

Jesper Keller
Af Gasmesteren
Tak for svaret :)

nogen der kan forklare mig forskellen på

50PZ250
50PZ250N

sidder og kigger specs, og ser ud somom at N er den med DVB-C ?
Af Mysen
n er nordisk, dvs. tunere er tilpassede det danske marked, og der følger en onsite garanti med.

Det gør der ikke på ikke-n modellen, mens tuneren sikkert virker udmærket alligevel.
Af JesperKeller
Uanset forskel på pris, kan det kun anbefales at man køber den nordiske model. Det er hændt før at en udenlandsk model, ikke virker med YouSee, og du kan ende med at skulle købe dig en ekstern tuner, for at få alle dine kanaler du betaler dyre domme for, hos YouSee.

Udover det har LG onsite repair på deres nordiske modeller, så fremt det er en Full HD.
Så sker der problemer med fx dit panel, så vil LG selv komme ud til dig og prøve at fixe det, lykkedes det ikke får du en låne skærm, indtil din egen skærm er repareret.

Held og lykke

Jesper Keller
Af Gasmesteren
Tak til jer begge !

Var det sidste der faldt på plads.

Bestiller først i næste uge, Nordic model.

/Gasmesteren