Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RobinCecil
Hej drenge!

Nogen der har noget info om Samsungs serie 5 i år?
Jeg leder efter et 46" tv til omkring 7-8000 og jeg ønsker ikke 3D, så umiddelbart lyder denne serie perfekt, der er dog nærmest ingen reviews at finde, nogen der kan hjælpe eller evt foreslå et andet tv? Gerne LG eller andet, bare ikke Sony, og så er det primært til gaming så ingen plasma. :)
Af RobinCecil
Spiller mange RPG spil med statiske menu'er. :)
Af theman7979
tjah, personligt har jeg brugt over 100 timer i dragon age origins + awakening + dlc, uden nogen problemer på et plasma TV.

Anyway, du har selvfølgelig en pointe, da der engang imellem tikker meldinger om BURN-IN ind på diverse forums. Bare husk at LCD/LED har deres egne udfordringer at slås med, når det kommer til gaming. Her tænker jeg mest på input lag, men hvis du altid spiller RPG er det lige meget.
Af RobinCecil
Spiller også en del sportsspil, så det lyder fedt at dit plasma ingen problemer har fået fra Dragons Age!
Og ja input lag er bestemt en af mine bekymringer, også af samme grund jeg ikke bare tør købe et af disse nye (relativt utestede) 2011 modeller. :)

Når alt kommer til alt tror jeg dog at jeg er for meget en kylling til at turde tage chancen med burn-in... :)
Af RobinCecil
yakken skrev:Hvad med sådan en 46" Sharp LE824:
http://www.geco.dk/product.asp?product=1497
Meget interessant tv! Hvad skal jeg søge på for at finde relevante tests/reviews af det? LE820? :)

EDIT: Har nu læst FlatPanels fremragende review af TV'et, og refleksionerne bekymrer mig en del... :( - som det eneste!
Af RobinCecil
Også rigtigt gode bud, dog er begge med 3D - mener jeg?
Som egentligt er noget jeg er 100% sikker på jeg aldrig kommer til at bruge, så helst ikke vil betale ekstra for. :)

Jeg har i forvejen et ældre Sony W2000 40" som er mat - som faktisk har en del refleksioner - så jeg er lidt nervøs for at købe et med flere... :)

LE831 ser dog sindssygt godt ud, synd der er 3D i... :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De bedre TV har 3D. Sådan er det. Det vil svare til at du ikke vil betale for DLNA, og derved begrænser dig til kun at kunne se på low-end TV.
Af RobinCecil
yakken skrev:De bedre TV har 3D. Sådan er det. Det vil svare til at du ikke vil betale for DLNA, og derved begrænser dig til kun at kunne se på low-end TV.
Sidder lidt med en "arrrhhh, kan det nu passe følelse", siger ikke du er forkert på den, har bare svært ved at acceptere det skal være sådan. :D

Kan det virkelig passe at et tv til 8000 med 3D, ikke kan fås med bedre billede/bedre funktioner til 8000 uden 3D?

Hvad med:

- LG LE530N ?
- Samsung D555 ?
- Samsung UE46D5705RS ? (?)
- LG 47LX6500
- Samsung LE46D575 ?
- LG 47LE730N

Den eneste grund til at jeg har foreslår disse, er deres pris - har ikke undersøgt specs indgående - har Sharp bedre billede end alle disse ?