Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Puggaard
Hej

Jeg overvejer at købe C6005 Samsung LED, det koster nu 6300kr!

Hvordan er forskellen på dette TV og D7005?

Og er D7005 virkelig de 4-5000kr bedre?

Har ingen forstand på LED TV, så hvis i har andre gode forslag til nyt tv er i velkommen!

MVH

Kasper
Af THM
du kan prøve at sammenligne anmeldelserne af c6005 og d8005(d7005 sku ha samme billedekvalitet). og vurdere om forskellen for dig er merprisen værd, men ingen tvivl om at d7005 er bedre...
Af Mysen
Skal også lige siges, at D7005 er en 2011 model med smart-tv og 3D.
Det er to vidt forskellige modeller med forskelligt design, processor, panel osv. En sammenligning er slet ikke rimelig.
Af THM
det er den jo så langt at TS kan vurdere om de ekstra funktioner og den bedre billedkvalitet er merprisen værd for ham...
Af Mysen
Så kan du jo også sammenligne en Iphone med en gammel Nokia med sort/ hvid skærm og polyfoniske ringetoner. Det er begge telefoner og de kan både ringe og sms'e.

Jeg synes nu stadig, at enten niveau eller pris skal være i samme liga, for at en sammenligning er rimelig. Det er de jo ikke her, for C6005 er en middelklasse 2010 model og D7005 er en high-end 2011 model.
Men der er da tunere og hdmistik i begge. ;)
Af Puggaard
3D er jeg ligeglad med... Smart tv, hvad er det?

Jeg tænker mest på billedkvalitet?

Skal se HD film fra pc over tvet, og game XBOX, det bliver primært forbrug..

MVH
Af THM
og så er det netop du vil kunne vurdere ud fra de to anmeldelser, og så om du vil betale det ekstra for den bedre billedkvalitet d7005 kan levere...
og ja mysen det 2010 midlevel mod 2011 highend, men man kan da stadig sammenligne på tværs af årgange og pris og vurdere om det ekstra man får er pengene værd for en.
paralellen til et oldtidsfund af en mobiltelefon mod en smartphone er vist lidt langt ude ;)
Af Mysen
THM skrev:paralellen til et oldtidsfund af en mobiltelefon mod en smartphone er vist lidt langt ude ;)
Det var jo også bare for at stille det i et skarpt perspektiv. Det er muligt, det er langt ude, men en telefon er nu engang til at ringe med, og når man hellere vil have en ny smartphone, er det jo netop fordi der følger mere med, end blot muligheden at kunne ringe.

Desuden er jeg skam enig i, at en vurdering af de to tests er et godt udgangspunkt. Når jeg mener, at de ikke kan sammenlignes, mener jeg at niveauet er for langt fra hinanden til at kunne stille spørgsmålet: "hvorfor koster den ene 4000 mere end den anden".

Jeg tror det er definitionen af ordet "sammenligne" vi er uenige i. Når jeg tager afstand fra det, var det ikke fordi, dit råd om at sammenligne ikke skulle følges, tvært imod. Det var mere for at understrege, at to modeller langt fra er ens, selv om de begge er Full-HD, Samsung, LED osv.

Til Puggaard:
Smart-tv kan du læse om under anmeldelsen af D8005. Det er den samme funktion, der følger med til D7005. Det er lidt ligesom en smartphone. Bare nu som tv ;) Billedkvaliteten er ganske god på D7005 og udmærket på C6005. Men det bedste ved disse modeller er nu design + features, og så er der måske andre muligheder end blot disse, når nu billedkvaliteten er vigtigst.
Af theman7979
Puggaard skrev:3D er jeg ligeglad med... Smart tv, hvad er det?

MVH
Med de krav skal du holde dig langt væk fra C6005. TV'et er et af de værste 2010 modeller når det kommer til input lag. Derudover er clouding ekstremt fremtrædende, så dine HD film hurtigt bliver en blandet fornøjelse hvis de ses i et nogenlunde mørkt rum.
Af Puggaard
Det lyder fandme trist!!

Hvad skal man så gå efter istedet? Nogle forslag? Er mest til Samsung.. Og det skal være min 46" til cirka 6-7000, måske 8000 hvis det så også bare spiller! 3D behøver det ikke..

Håber i har nogle gode råd..
Af Mysen
Du kan købe C755. Den er lidt tykkere, men er til gengæld knap så udsat for clouding som C6005. Og så er input lag "nede" på ca. 40 ms. Der er bedre panel i, og der er PVR funktion ligeledes (udover 3D, som du bare kan lade være med at bruge)

D7005 er hele 6000 dyrere end C6005, men den er altså også bedre. Men med C755 får du et bedre tv end C6005 på bekostning af den helt tynde profil.
Af Tjald
theman7979 skrev:
Puggaard skrev:3D er jeg ligeglad med... Smart tv, hvad er det?

MVH
Med de krav skal du holde dig langt væk fra C6005. TV'et er et af de værste 2010 modeller når det kommer til input lag. Derudover er clouding ekstremt fremtrædende, så dine HD film hurtigt bliver en blandet fornøjelse hvis de ses i et nogenlunde mørkt rum.
Jeg kan kun give "theman" ret. Jeg har 46C6005, og det er håbløst at se film i et mørkt rum. Baggrundsbelysningen er virkelig ujævn, hvilket er ødelæggende for alle film med mørke scener.
Af THM
Mysen skrev:
Desuden er jeg skam enig i, at en vurdering af de to tests er et godt udgangspunkt. Når jeg mener, at de ikke kan sammenlignes, mener jeg at niveauet er for langt fra hinanden til at kunne stille spørgsmålet: "hvorfor koster den ene 4000 mere end den anden".

Jeg tror det er definitionen af ordet "sammenligne" vi er uenige i. Når jeg tager afstand fra det, var det ikke fordi, dit råd om at sammenligne ikke skulle følges, tvært imod. Det var mere for at understrege, at to modeller langt fra er ens, selv om de begge er Full-HD, Samsung, LED osv.
så er vi i bund og grund meget enige. det jeg ville frem til var bare, at det er meget individuelt om en model er 4000-6000kr mere hver end en anden. det er ikke et valg andre kan tage for en, det er noget man er nødt til selv at vurdere...

er også enig i at hvis billedkvalitet er vigtigere end tyndt design, så er c755 et bedre valg end c6005