Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har været i elgiganten idag, da jeg skulle bruge et fjernsyn til soveværelset.

Jeg køber et samsung le32d455 demomodel til 3000 kr og et beslag med. Det kan jo umiddelbart hvad det skal.

Men jeg har lidt problemer med at finde HD kanaler og canal9 f.eks. og begynder at rode lidt med det. Når jeg går ind i menuen og ser hvad fjernsynet hedder så hedder det le32d450 og ikke 55 til sidst. hvilket en hurtigt google søgning siger er lidt af en forskel, da 450 ikke har c tuner i sig men kun en dvb-t. Når jeg kigger på elgigantens hjemmeside og bag på selv fjernsynet på fabriksmærkatet så siger den at modellen er en 55. så i kan jo nok regne ud at jeg er snot forvirret nu.

er det bare mig der ikke kan finde ud af at installere mit tv eller er der noget om det.

Håber i kan hjælpe mig

mvh
Mikkel
Af mikjak
Jeg har nu rodet lidt mere med det. Jeg kan sætte det til at finde 32 digital kanaler og 34 analog. De analog er fine nok, men de digitale er bare en masse jeg ikke har tilgang til. canal+ osv. Der er kun 3-4 digitale kanaler jeg kan se. dr, dr2, tv2 og et par andre.

men hvordan kan det være jeg ikke kan se dem alle digitalt. Burde jeg ikke kunne det når der er en digital tuner i fjerneren (håber jeg der er :-D)

Jeg undrer mig virkelig over jeg ikke kan finde yderligere kanaler. ingen HD kanaler eller lign. Signalet står stærkt nok på fjernsynet, for analog signalet ser ganske fint ud.

Håber der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig. er virkelig på herrens mark over hvad jeg gør forkert, eller om det er en hardware begrænsning.

mvh
mikkel
Af Pape
Først det du snakker om med dvb-t og c tuner.

DVB-C er den tuner der skal bruges hvis du har kabel tv, og altså ikke til din normale stue/tag antenne

DVB-T er til det normale antenne signal, og der er typisk 4-5 danske gratis kanaler på, dr1,2, tv2, dr hd og dr k osv.

Alle de andre kanaler du snakker om er jo betalingskanaler, og det vil sige at du skal købe et boxer kort som du betaler penge for at have i dit tv.

Men hvis du som du siger har fået en forkert model hos elgigantet så gå dog ned og få det byttet;)
Af TGSC
Start med at finde ud af hvilket tvsignal dit stik har. Hvis det er Yousee fuldpakke, så er DVBC nødvendigt i dit TV som du skriver.

Dit tv ser ud til IKKE at have DVBC trods tallet 455 bagpå.
Spørgsmålet er så hvad der står på din bon - står der 455 kan du få den byttet da varen ikke er i overensstemmelse med kvitteringen. Står der 450 hænger du nok på den. Står der ikke noget specifikt på kvitteringen, afhænger returnering vel om hvad dig og sælger har talt om.

Mit gæt er at ElGig har byttet et defekt 455-print med et virkende 450-print i et virkende panel. Det er okay hvis bare det er blevet oplyst klart.
Alternativt, at 455-printet ikke er blevet skiftet men at DVBC-delen er defekt, og at computeren i TVet har tjekket DVBC-funktionen og fundet ud af at den mangler, så derfor regner den med at modellen må være en 450 og ikke en 455.
Af Thomas Fisker
Virker måske som et dumt spørgsmål, men har du prøvet at indtaste netværks id ?

Find det på yousee's hjemmeside.
Af mikjak
Ja det kostede mig så 3 timers frustration indtil jeg fandt ud af at det var netværksid som jeg ikke havde tastet ind. og som jeg ikke anede en skid om eksisterede. well live and learn.

tak fordi i tog jer tid til at give mig fif og tips.

godt gættet btw T. Fisker:-D

Hvorfor mit tv stadig hævder at være et 450 og ikke et 455 skal jeg være usagt. Men går ud fra det bare er et software slack problem:-D
Af Mysen
mikjak skrev:Hvorfor mit tv stadig hævder at være et 450 og ikke et 455 skal jeg være usagt. Men går ud fra det bare er et software slack problem:-D
Det er svaret. Det er et 455. Ligesom mit er et C7705 og ikke et C7000, som mit router kalder den...