Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung 46D8005 (LED) eller Panasonic 50VT30Y

Samsung 46D8005 (LED)
9
53%
Panasonic 50VT30Y
8
47%
Nu har jeg fulgt godt med på flatpanels.dk de sidste par år, og har nu sagt til mig selv at det var på tide til et nyt TV. :D
Jeg har længe ventet på Panasonic 50VT30Y udkommer... men nu er jeg blevet ret lun på Samsung 46D8005 (LED)... (B

Havde først tænkt på Pana pga billedkvalitet og et okay design. Men da jeg så Samsung hos Elgiganten efter at have læst anmældelsen af den her, blev jeg helt forælsket i den :p
Vi har en meget oplyst stue, ville det være en fordel med LCD/LED? eller er det nye filter på VT30 godt nok til at matche det?

Var lige i Elgiganten, hvor jeg fik et tilbud på D8005 + en ekstra 3D-brille for 15.000,- Tilbudet gælder frem til i morgen, så har jeg chanche for at se race på det i weekenden :D

MEN HJÆLP!! hvilket valg ville være det fornuftigste? At tage imod tilbudet, eller vente til næste måned hvor VT30 kommer?
Af Perfektionisten
Jeg har selv UE55D8005.
Jeg er sikker på du vil blive rigtig glad for det. Jeg har ikke noget negativt at sige. Jeg har kun meget meget meget lidt bleeding. Det er, det eneste negative at sige...
Af AGA
UE55D8005 har et problem: Prisen. Jeg strækker mig ikke mere end til kr. 15k og der kan jeg få pana ;)
Af lennon
Allover billedkvaliteten er ubetinget bedst på PanaVT30 . Og formoder også at PanaVT30 har mindre fejlrate .
Af Mysen
AGA skrev:UE55D8005 har et problem: Prisen. Jeg strækker mig ikke mere end til kr. 15k og der kan jeg få pana ;)
Nu var det jo et 46D8005, der ønskes. 55VT30 koster jo ca det samme som 55D8005, så det er ikke prisen, der afgør det.

Hvad der kan afgøre det er prioriteringer ift. features og design. Som Lennon siger, så er VT30 bedst, og har formenligt den laveste fejlrate, men hvis du er overdrevent forelsket i designet på D8005, så kan du garanteret godt blive tilfreds med billedet på den. Især om dagen, hvor kontrastfilteret bibeholder en ganke god kontrast.
Hvis du omvendt ønsker en suveræn billedkvalitet, når du smider HD film og sport på, og du ikke gider bekymre dig om eventuel bleeding, så er der ingen vej udenom VT30. Det er iøvrigt et ganske nydeligt tv, og fjernbetjenningen er ikke ligeså kikset som på D8005.

Jeg har trykket VT30 ud fra min egen holdning til D8005's design og ud fra den bedre billedkvalitet på VT30. - Og pga. de 4", der faktisk svarer til 18 % større skærm, der ikke er helt uvæsentligt.
Af Torben Arnold
Designet lokker meget til D8005+det flotte billede. Desuden tænker jeg os på, om forskellen på billedkvaliteten mellem de to tv'er er så tydelige, at vi dødelige entusiaster vil kunne se den forskel??
Har tænkt meget over det, og fulgt med herinde hvad folk svarede.

Fik et tilbud på 46D8005 + vægbeslag + ekstra 3D-brille til 15.499,- , så det sagde jeg ja til. Kan hente det på fredag :D

Lidt underligt, da jeg LÆNGE har ventet på Pana 50VT30, men med D8005's design+funtionaliteter+det flotte billede (selvom det måske ikke er så perfekt som VT30) valgte jeg det... sparer desuden også lige et par tusind kr... ::l

Glæder mig!!