Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej jeg overvejer at få en fladskærm tilsluttet min bærbare for at få en større skærm når jeg bruger photoshop, indesgn, dreamweaver og flash.

jeg håbede på at finde en fornuftig skærm til under 2000kr. har folk et forslag til hvad jeg skal vælge og jeg ved ikke om det er fint med en 22 tommer eller jeg skal holde mig til ideen med en 24
tommer, men hvad foreslår i af 22-24 tommer til under 2000kr.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
...måske skulle du se om efter en brugt Dell eller Eizo (hvis du er heldig)?

Solgte min Dell WFP2407-HC for 1.750.- i sidste uge og den var helt sikkert egnet til de opgaver du nævner.

Måske kunne én af disse gøre det for dig? Kender dem ikke, men på papiret ser de alle tre hæderlige ud :)

Dell UltraSharp U2311H 23" billigste pris inkl. porto: 1.859.-

Dell UltraSharp U2211H 22" billigste pris inkl. porto: 1.714.-

LG IPS236V-PN 23" billigste pris inkl. porto: 1.740.-

Held og lykke i din søgen.....
Senest rettet af IT-Bruger 06 jun 2011, 20:49, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af azrael
Synes at Dell U2311H helt klart er det bedste valg af de listede, og det er også den skærm jeg ville foreslå.

Alternativt er der evt. HP ZR24W til lige under 3000 kroner, men jeg synes ikke man får "nok" for den højere udgift.
Af michael80
hej kigger lige nærmere men hva med

Samsung SyncMaster S24A300B (Sort høj glans) 1528 kr

samt computercitys reklame denne uge
http://forbrugermail.dk/tilbud/24sa350

en samsung 24SA350 til 1500kr. den ser rigtig flot ud

fik at vide at er der sjærmkabel og hdmi på min bærbare skal jeg vælge at køre billed gennem hdmi
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Tjaa, de er vel sikkert også gode, men det er ikke sikkert de har den samme mere præcise farvegengivelse og de bedre betragtningsvinkler. De nævnte var bevidst udvalgt med henblik på den brug du selv angav; derfor blev der udelukkende foreslået skærme med IPS-teknologi.

Du kan læse mere om Panelteknologier hér og så kan du evt. også kigge forbi Monitor købsguiden
Senest rettet af IT-Bruger 06 jun 2011, 17:51, rettet i alt 1 gang.
Af donoester
Den bliver du meget ked af til grafisk brug, skærme med TN paneler er absolut dårligste valg.
Det er virkeligt svært at slå U2311H for den ydelse du får. Det du vil få med en ZR24W er bagbelysning modsat kantbelysning, samt et panel med 8 bit per farve mode et med 6 bit per farve (+ "dithering" ) og selvfølgelig 1920x1200 pixels i stedet for 1920x1080. Til gengæld er kontrasten noget lavere.

DVI er helt kompatibelt med HDMI, så du kan sagtens bare anskaffe et HDMI-DVI kabel, eller bare en adaptor fra DVI til HDMI, som for eksempelvis denne her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 04_da.html . Den sætter du bare til DVI-indgangen på skærmen, og et helt almindeligt HDMI kabel i den anden ende, og så er du kørende. :)
Af michael80
ok takker. umiddelbart lyder dell også lækker med multijusterbar skærm og prisen er jo kun ca 300-400 kr mere, så det er nok godt givet ud i sidste ende. jeg takker for svarene.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Der er lige en rettelse til linket til edbpriser.dk for prisen på U2311. Den var åbenbart angivet to steder på deres hjemmeside og den jeg angav var ikke den billigste. Hér det det rigtige link