Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Hold kæft, hvor du spammer der her forum til med "hjælp til at vælge"-tråde.

Hvorfor tjekker du ikke bare anbefalingslisten + bruger søgefunktionen herinde til at finde de ting, du spørger om.
Og hvis der så er en snert af forvirring i forhold til andre tråde, så opretter man EN ny tråd for at få personlig hjælp. Det er jo forrykt at skifte tråd, hver gang, du kommer i tanke om noget nyt, fordi du for det første skjuler/ ignorerer alle tidligere indlæg, og for det andet fylder forum op med det samme spørgsmål, stillet på en lidt anden måde.

Jeg er ikke moderator herinde, og når jeg alligevel tillader mig at ytre mig, er det fordi jeg gætter på, at Torben endnu ikke har set, at du spammer, som du gør,
Af Hardcasto
jeg prøver at skabe mig et overblik over hvilket tv, hvor stort og hvordan indstillingerne skal være for at få det bedst mulige. Hvis du har så stort et problem så med det, så bland dig dog uden om. Sværere er det ikke !
Af PhDream
Helt enig med Mysen!

Du ved ikke om du vil have et 46" eller 50" eller 55" tv. Du ved ikke om du vil have lcd eller plasma. Du ved ikke hvor meget dit tv skal koste. Har du reelt brug for hjælp eller søger du bekræftelse? Det er bl.a. nogle ting du kan gøre op med dig selv, hvis du vil tages seriøst.

Det er svært at blande sig udenom, når du har 4 tråde i gang og man ikke kan undgå at se dem, da de alle står på side 1. !:(

Du skriver, at du vil danne dig et overblik. Det får du ikke ved at oprette 4 tråde.
Af Hardcasto
Fair nok. Jeg undskylder ulejligheden og skal nok være mere ligetil og konkret fremover i mine spørgsmål :)
Af PhDream
Cool. :)

Du kan evt. bede moderator om at slette dine nuværende tråde. Derefter kan du oprette en enkelt tråd, hvor du netop gør, som du selv skriver.
Af Pape
Nu har jeg ikke lige sat mig ind i de andre indlæg som Hardcasto har oprettet her på forum, men som jeg ser det er det da et forholdsvis reelt spørgsmål, der godt kunne vejledes lidt i.

Her er mit råd:

Du ville da nok få mest ud af at læse de tests der ligger om diverse tv her på siden, hvilket også ville kunne hjælpe dig i beslutningen om plasma vs. lcd/led.

Derudover ville jeg dog mene at 10000 kr. er et forholdsvis lille budget til et 55" + tv, hvis det skal være med nogle af de nyeste funktioner og panel typer der er på markedet.

Når det er sagt så findes der jo self. bundmodeller i de forskellige serier der kommer tæt på dit umiddelbare rådighedsbeløb, men det er jo igen noget du skal gøre op med dig selv.

som jeg ser det er der nogle generelle ulemper ved både plasma og lcd/led, hvor du ved at vælge det ene frem for det andet ikke kan udelukke små irritationsmomenter.

Plasma er generelt billigere end lcd/led og tilbyder nogle ting som sidstnævnte endnu ikke kan hamle op med, men omvendt igen så kan lcd/led nogle ting som plasma ikke formår at gøre godt nok endnu..

dog bliver grænsen mellem disse mere og mere udvisket som tiden går.

læs godt og grundigt på den/de skærme du udser dig og søg så mange informationer om dem, og deres producenter, på nettet som muligt før du køber. Det er trods alt dine egne penge, og det er en investering (som jeg ser det i hvert fald) når vi kommer op i det prisleje, hvor topmodellerne ligger..

Held og lykke:)
Af Hardcasto
Tusind tak for det. Jeg vil følge dit råd og så må vi se hvad det fører frem til :D
Af Hardcasto
Jeg har skrevet til admin og bedt ham slette mine indlæg :) Og som sagt vil jeg fremover være mere enkel og konkret :p
Af Mysen
Hardcasto skrev:jeg prøver at skabe mig et overblik over hvilket tv, hvor stort og hvordan indstillingerne skal være for at få det bedst mulige. Hvis du har så stort et problem så med det, så bland dig dog uden om. Sværere er det ikke !
Det er jo netop, fordi du allerede har fået tid af mig, og jeg bliver en anelse irritabel over, at de konkrete bud, jeg er kommet med blot bliver erstattet af endnu et indlæg. Folk der læser et nyt indlæg, såsom Pape, har jo ikke en jordisk chance for at danne sig et overblik over din forvirring, som PhDream omtaler. Når det er sagt, så er det jo fint, du tager kritikken til dig, for det var jo ikke ment som mudderkastning.
Pape skrev:Nu har jeg ikke lige sat mig ind i de andre indlæg som Hardcasto har oprettet her på forum, men som jeg ser det er det da et forholdsvis reelt spørgsmål, der godt kunne vejledes lidt i.
Din tid brugt på denne vejledning er hurtig glemt, hvis det oprettes endnu en tråd. Det er en årsag til min kommentar, og årsagen til at jeg ikke gav forslag til et modelnummer, der kunne skaffes for 10.500 kroner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu kan jeg se, at det ikke er mig der har modtaget din besked, men en hurtig søgning viser at du har ret mange tråde kørende om præcis samme emne.

Jeg låser hermed denne tråd, så kan du vælge at køre videre med dine spørgsmål i en af dine andre tråde - og hold dig gerne til én.