Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JDM
Hejsa alle sammen. :)

Først og fremmest vil jeg nævne at jeg (desvære) er lidt ny herinde. Jet har læst "reglerne", og har søgt lidt på det herinde, men syntes ikke rigtigt at trådene og svarene var helt det jeg ledte efter.
Så hvis jeg for gjort noget "forkert", så er det måske ikke helt bevidst, så endelig sig det til mig.

Jeg står og skal skifte min gamle tossekasse ud, med en ny. Budgettet ligger fra 7-10K, gerne i den lave ende af de to tal.
Men er der mærkebar kvalitetsforskel fra de 7 til 10, så skal pengepungen da ikke stå i vejen for det.
Jeg har altid været en perfektionist og et kvalitetsmennekse, der hellere end gerne har ventet lidt på at få noget bedre til pengene.
Eller har ventet lidt, og fået skrabet lidt flere sedler sammen til at kunne få det ønskede produkt.

Det jeg mest skal lave foran TV'et, er at crashe på sofa'en foran en gang god film, spille noget PS3, eller så bare se noget dagligdags TV (inkl. sport).
Ud over det, så har jeg også lidt tankerne på at sætte min nye dyre gamer PC til, og så bruge TV'et istedet for en mindre (22") PC skærm.
Jeg kan sidde helt op til 5m væk, men regner med at sidde på en 3-4m. Så om de 40" er for lidt, det kan i måske svare mig lidt bedre på.
Jeg vil så også sige, at alle de nye "funktioner" som net TV, osv.osv. ikke siger mig ret meget, det er slet ikke sådanne planer jeg har for TV'et.

Det der siger mig noget, er et godt ordentligt billed og lyd. Og lidt design, resten kan somend være som det nu er, meget af det vil høst sandsynligvis ikke blive brugt alligevel.

Jeg har kigget lidt på følgende, men da TV markedet simpelthen er så stort, så er jeg nok faret lidt vild.

SONY 40HX800 LED og et SONY 40EX721.
LG 42LW650S LED.
Philips 40PFL8605H/12 LED.
Samsung UE40C7705 LED.

Og så har jeg faktisk også kigget på et Panasonic TX-P42GT30E, men det er jo så Plasma.

Egentligt så siger mærket mig ikke ret meget, det er mere indholdet. Så der er lidt "frit bord" på den side.
Stikkene skal helst pege nedad, men der er plads til at de kan pege ind mod væggen. Og det skal gerne være uden glasfront, da mit værelse er lidt lyst.
Ellers er der også mulighed for at rulle ned for vinduerne.

Så fyr løs alle sammen!

:D
Af THM
GT30 er det bedste af de tv du nævner, og syntes jeg selv også den flotteste ;).
de andre er dog også udmærkede, alle undtagen lg'et og samsungen er testet her på siden. vedr. samsungen kan du dog gå ud fra anmeldelsen af c8707, som stort set er samme tv :)
Af JDM
Jeg har lige kigget efter den anmeldelse/test på C8707, og jeg kunne ikke finde noget på hverken Google eller herinde.
Er det sådan at du evt. kan smide en link? :)

Men ja, GT30 er da godt nok også blevet rost herinde, deraf den eneste grund jeg kiggede på det.

Men grunden til at jeg egentligt oprettede denne tråd, var for at hører om der var andre modeller/mærker der ville være bedre i dette prisleje, eller hvilken en af de modeller jeg har haft kigget på var bedst. :)

Men er der ikke noget med at plasma ikke er så godt i dagslys??

Men jeg siger da tak for din indput. ;)
Af THM
anmeldelserne ligger her: http://www.flatpanels.dk/tests.php
det er korrekt plasma er ikke så gode i kraftigt oplyste rum, men er dog kommet efter det, og denne er en af de bedre, men hvis det er dit primære brug så er lcd nok at foretrække.
LG ld 750n ku også være et alternativ, eller samsung le c755, som er samme tv som den ue model du nævner, bare uden edge led...
Af JDM
Jeg vil mene at skærmen både vil blive brugt i dagslys, men også i mørke 8Nok mest mørke til spil og film).
Ellers er der altid mulighed for at jeg kan rulle ned for alle vinduer i lokalet, hvilket så gør at der er temmelig mørkt.
Men efter at have læst lidt flere test, er jeg blevet sporet ind på at det enten bliver Panasonics nye TX-P42GT30Y, eller SONY's 40EX721.
(Har set sidst nævnte virkeligt også, og jeg syntes bestemt at det var et fint tv. At prisen så også er blevet sat drastisk ned, gør det jo kun bedre.)

Dernæst, så har jeg tænkt mig at købe mig sådan et sæt her: http://www.fleggaardshop.dk/Produktvisn ... _panasonic

Er der nogle der kender til det? Eller har et bedre alternativ i den prisklasse? (Umildbart ser det ud til at være kvalitet til billige penge. Og skulle det blive GT30, så er det da lidt blær at det hele er fra Panasonic. :D )