Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krydderen
hej allesammen jeg står og skal til at anskaffe et nyt husalter konen har godt nok sagt max 14k men mon ikke jeg kan overtale hende til at få til at smide de sidste 2k ;)

hvad ville være det bedste valg til de penge har kigget lidt på ue9005 eller 8005eren konen kan bedst lide 9005eren men har læst lidt tests herinde og den bliver jo ikke ligefrem rost til skyerne.

ved godt at det perfekte panel ikke findes endnu...

hvad ville i anbefale osse meget gerne andre mærker bare ikke plasma for man har det jo lidt med at stirre sig blind på en model (B

lige nu har vi et gammelt le40m86bdx og har været glade for det men nu skal det sq ind i soveværelset så vi kan få nyt i stuen.

mvh carsten
Af Mysen
Forklar lige, hvorfor du siger "bare ikke plasma". Du udelukker jo virkelig mange af de bedste modeller her...
Du har heller ikke sagt noget om størrelsen og 55" er jo lidt dyrere end 40" ;)

Desuden er der forskellige fordele og ulemper ved forskellige tv, og nogle egner sig bedst til film og spil om aftenen, mens andre virker bedst om dagen, og nogle imponerer med ekstra features og design.

Lidt mere info, tak, og så tag lige et kig på anbefalingslisten ;)
Af krydderen
det med plasma er fordi at jeg er lidt bange for "burn in" eller hva det nu hedder da vi ser meget tv og der har de jo allesammen logoer.

har bare altid haft en fobi omkring plasma selvom jeg godt ved de som regelt har det bedste billede (ingen response tid og sort er bare sort :D )

bruger det både i dagslys og aften/nat spiller osse en del xbox360 og streamer film fra PC.

ang. størrelse er den mellem 40-55 helst gerne mellem 40-46, full hd
Af netfors
krydderen skrev:det med plasma er fordi at jeg er lidt bange for "burn in" eller hva det nu hedder da vi ser meget tv og der har de jo allesammen logoer.

har bare altid haft en fobi omkring plasma selvom jeg godt ved de som regelt har det bedste billede (ingen response tid og sort er bare sort :D )

bruger det både i dagslys og aften/nat spiller osse en del xbox360 og streamer film fra PC.

ang. størrelse er den mellem 40-55 helst gerne mellem 40-46, full hd
Du er bange for at købe et plasma TV, fordi du ser meget tv?? O-O
Du får altså ikke burn-in på et plasma tv idag, selvom du kører med samme tv billede (og derved logo) i mange timer ad gangen. Du skal nærmest voldtage et tv, med statisk billede for at få burn-in! Du vil sikkert opleve retention (afhængig af model), men dette forsvinder igen. :)
Til 16 K kan du få et 50" top plasma fra Samsung eller Panasonic. Der går du altså ikke helt galt i byen, med dit behov. Netop Panasonic udmærker sig ved at være rigtig gode til sd signaler (som de fleste tv programmer er).

Så selvom du skriver ikke plasma, er det hvad jeg vil anbefale dig. O_O
Af Mysen
Som netfors siger, så kræver det voldtægt eller et helt specielt forbrugsmønster at få burn-in. Man kan ikke helt generalisere med at plasma er bedre til sort og bevægelse, men de aller bedste performere er dog ofte plasma. Kigger man til gengæld på de to sidste tests herinde vinder Samsungs bedste LCD dog over LG's bedste plasma, når man snakker sortniveau.
Dog har testteamet modtaget en Samsungmodel helt uden clouding, og det er lidt usædvanligt, og nok heller ikke helt sandsynligt, at det ville ske igen, hvis de fik en ny magen til.

Elgiganten sælger 55" LE850n til 13000, og den ville jeg nok selv vælge, hvis jeg skulle have LCD. Der er perfekt sort og god bevægelseshåndtering pga. scanning backlight.
UE46D8005 eller UE46D7005 er også interessante, men jeg ville bare være lidt urolig for clouding i meget større grad, da der er mange, der oplever det.
Hvis du siger 40-55" så er jeg stensikker på at 40" er for lille. Du får en meget bedre oplevelse med en større skærm, og når du har plads til en storskærm, må du altså ikke købe et frimærke. 55LE850n fås også i 47", men 55" bare mere FEE!
Tag et kig på testen af 50VT30 plasma herinde. Du misser altså muligheden ved at generalisere, selv om de to nævnte modeller også ville kunne stille de fleste tilfreds.