Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kj12
Hej.
Mine forældre skal have en lcd-skærm - de er 73 år og jeg forsøger efter bedste evne at hjælpe. De har set en Grundig 42 i Elgiganten, som de er faldet for http://www.grundig.dk/?aid=9101171.
De synes om farverne og lyden m.m. De skal ikke have en alt for avanceret model.

Det undrer mig, at jeg rent faktisk nærmest intet kan finde om Grundig lcd'er og slet ikke om den omtalte model.

Har nogen et bud på, hvorfor det kan være - og om det mon er en skidt model at investere i? Kan heller ikke fremsøge noget om modellen i fx Tyskland.

På forhånd mange tak
Af barfodcph
Jeg mener at Grundig er blevet overtaget af Tyrkiske Vestel, og dermed blot et brand blandt mange billige mærker.
Af Mysen
Jeg kender ikke til dette tv, men 6000 for et ganske almindeligt tykt LCD-tv på 42" uden dlna eller andet gejl er faktisk ret meget.

Her er der mange andre, der kan være med fra de mere dominerende mærker. Jeg går ud fra, at dine forældre med deres alder , vægter betjeningen og brugervenligheden som vigtige ting, og dlna er nok temmelig ligegyldigt.
Prisen er bare høj, når man tænker på , at det ikke engang er et særlig moderne tv med de rigtige HDMI-indgange, 3D, internet og LED belysning.
Af kj12
Tak for input - Hvad er en rigtig HDMI indgang?

Jeg synes også prisen er høj. Undrer mig faktisk over prisen.

Håber på flere input.

Takker på forhånd
Af Mysen
Der er skam rigtige hdmi-indgange. De er bare ikke klar til f.eks ARC, der betyder at lyden også kan komme fra tv til forstærker i denne ledning, hvis man altså har forstærkeren til det. (man skal have en ekstra ledning til lyd i stedet)

I 2011 skal man lede længe efter et LCD uden LED. Og sidste års modeller fra Sony, Samsung og LG er i omtrent dette prisleje eller lavere. EX500 fra Sony koster ca 4-5000, mens LG's aller bedste ikke-LED tv kan erhverves til 6000. Også Panasonic har et high-end LCD tv til 6000

Man skulle mene, at når en falleret stjerne viser sig, så burde de i det mindste være med på noderne, hvis de også vil have de samme penge for tv'et.
Af Stagger Lee
Denna modell finns i Sverige oxå, kostade mig 5.500:-
Köpte den för att den tar och driver stor extern HD, har lagt alla mina filmer, camfilmer och bilderpå den + att den oxå går att spela in på, till det har jag en USB-sticka, den har ju 2 USB anslutn.
Den har oxå inbyggd ■Common Interface plus (CI+)
Tycker att den har mycket bra bild, fast ljudet kunde varit bättre