Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg skal have købt nyt tv til stuen og overvejer Sony KDL 46NX710 med skinne som fod med integrerede højttalere (set til 9998 DKK inkl skinne med integrrede højttalere) eller alternativt Sony KDL 46HX800 (9000 DKK) som har et flot bilelde mens design - og dybde på tv ikke er så godt som NX710.

Vil gerne have tv der er energirigtigt (LED), et med et godt billede og et pænt design. Pris: Så lavt som muligt - max. 10.000 DKK.. :)

Er der nogle der har erfaringer med NX710 ift refleksioner?

Hjælper en skinne på refleksioner pga vinklen som skærmen får?

Er lyden fornuftig gennem skinnen/de integrerede højttalere i denne?

Endelig - er der nogle der har kommentarer til billedkvalitet på disse modeller - hvad der er bedst? TV skal stå i en stue med et stort sydvendt vinduesparti. Vi har i dag et billedrørstv som der er lidt refleksioner i i dagtimerne.
Af Simonlynge
Har selv overvejet den skærm.. NX46 netop pga. det fede design..

Hvor har du fundet det henne til den pris? :o)
Af Feierskov
Er der nogle der har erfaringer med NX710 ift refleksioner?
Optikontrast panelet (et smart ord for en harpiks belægning) har gjort rigtigt meget for et reducere reflektioner. Man får med dette panel næsten ligeså få reflektioner som med en mat skærm samtidig med at man beholder de flotte design med glasfront.

Hjælper en skinne på refleksioner pga vinklen som skærmen får?
Som udgangspunkt er svaret nej da TV'et sagtens kan vinkles tilsvarende med den medfølgende fod. Vinklen giver dog en lidt mere optimal synsvinkel på skærmen hvis man har et lavt TV møbel.

Er lyden fornuftig gennem skinnen/de integrerede højttalere i denne?
Lyden er fornuftig men ikke nogen erstatning for fx. et surroundanlæg. Der er langt bedre lyd i skinnen end i TV'et, men det siger jo ikke alt for meget.
Stiller man ikke ret store krav til lyden (eller er det meget vigtigt at højttalerne ikke er synlige) er skinnen en god løsning. Samtidig er det fint hvis man skal se nyhederne og ikke gider have lyden bragende ud gennem 6 højttalere. Til en god filmoplevelse vil jeg stadig anbefale et ordentligt lydanlæg.

Endelig - er der nogle der har kommentarer til billedkvalitet på disse modeller - hvad der er bedst?
Panelet i NX710 er bedre men HX800 har 200Hz.
Begge TV har Dynamisk Edge LED.
Reflektionerne er nogenlunde de samme, måske en anelse mindre på NX710.

Der er ingen tvivl om at jeg personligt ville foretrække NX710 af disse to modeller; design, integreret Wi-Fi, det bedre panel of mulighed for alu-foden ville for mig veje mere på vægtskålen end 200Hz.
Af Feierskov
kakilika skrev:Her er en anmeldelse af skærmen (NX700), hvor du også får en fornemmelse af reflektionerne som den døjer med: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 1&zoneid=6
Der kan ikke sammenlignes med denne skærm da NX710 har fået nyt panel og dynamisk edge LED - dermed er den betydeligt bedre end NX700.
Af Feierskov
Simonlynge skrev:Har selv overvejet den skærm.. NX46 netop pga. det fede design..

Hvor har du fundet det henne til den pris? :o)
Fona sælger det til den pris, dog med vægbeslag i stedet for alu-fod inkluderet i prisen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Foden koster ca. 1600 kr så med mindre de er et kick-ass beslag er prisen ikke helt den samme.
Af Feierskov
Beslaget koster 1499,- i Fona - det er tilsvarende Samsungs originalbeslag med wireophæng. Men uoriginale varianter kan jo købes til omkring 6-700 kr.

Men hvilket tilbud man skal vælge afhænger naturligvis af om man skal have det stående eller hængende.
Af zymer
Tusind tak for alle input. Jeg så tv'et i Bilka. De ville sælge skinnen med højttalere til 999 DKK, men har problemer med at få det leveret fra Sony :(( .

Umiddelbart hælder jeg til NX710'eren med skinnen, da jeg ønsker smart design samt rimelig lyd.

Jeg kan nu se Bilka har sat prisen op til 9499 DKK for 46NZ710'eren. Nogle der har set det billigere?
Af Mysen
Sonycentrene kaster de skinner i nakken efter folk for tiden til 3-400 kroner. Jeg kan ikke huske om det så kræver et køb af tv...
Beklager at jeg ikke kan være mere konkret, men det var en fysisk reklame, jeg så i for et par uger siden...
Af zymer
Tak for info.

Der er sikkert tale om skinnen til NX700'eren - dvs. uden integrerede højttalere, hvilket forklarer prisen. Jeg ønsker både design og bedre lyd. Den billige skinne der var til NX700 kanaliserede kun lyden frem mod seeren/der var ingen højttaler i denne.