Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PSSO
Har netop købt en Dell U2711 som jeg egentlig er tilfreds med bortset fra, at den brummer så snart skærmen er tændt (altså også ved sort skærm).

Fik Dell til at sende en ny, men den brummede meget mere, så den blev send retur og Dell ville ikke sende anden for hvis de begge brummede så skulle det være sådan - siger altså Dell

Har tidligere haft en Dell U2410 som var total lydløs, så jeg forventede det samme fra en U2711

Hvor meget "brummen" skal man accepterer?
Senest rettet af PSSO 02 maj 2011, 19:04, rettet i alt 2 gange.
Af jensen80
er ejer af samme skærm og min siger ikke en lyd, så nej det er ikke normalt, med mindre jeg er utrolig heldig, hvilket ikke plejer at være tilfældet med mig og hardware
Af PhDream
Det ville ikke være første gang, at en person kan høre en skærm brumme, mens en anden ikke kan. Der er mange faktorer, der spiller ind: hørelse, tolerancetærskel, placering af skærm, indretning af rum, evt. fejl i elinstallationer, osv.
Af JBroch
Jeg har en Dell 2707WFP som også brummer, eller snarere summer. Af forskellige årsager fik jeg den ombyttet flere gange, og de har alle haft den samme "summen". Jeg tænker ikke over det mere, og det var også tilfredsstillende at det ikke kun var en, men dem alle som gør det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Min U2711 siger ikke noget.
Af JBroch
Det er positivt hvis Dell har forbedret deres skærme på det punkt, men typisk opleves den slags lyde individuelt. Flere af dem som har siddet ved min skærm har ikke bemærket lyden, men jeg har.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er selv lidt hysterisk mht. lyde fra elektronik og mine ører er åbenbart også lidt mere følsomme end andre i husstandens. Jeg har været helt tæt på skærmen, omme bagved den osv. for at tjekke lydniveauet, da jeg hørte om problemet første gang.
Brugeravatar
Af azrael
Summen/brummen har jo ofte noget med bagbelysningen at gøre. Måske er der skruet for meget op for lysstyrke og/eller kontrast. Prøv at skrue ned og lyt om ikke lyden forsvinder eller i det mindste bliver mindre.

EDIT: Har lige læst, at den også gør det ved mørk skærm, så måske skulle man blot ignorere mit indlæg... :)