Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Nu har jeg været igennem alt tænkeligt, pånær den digitale udgang m. dertilhørende konverter.

Kan det virkelig passe man ikke kan få lyd ud gennem TV'et til sin analog forstærker på nogen andre måder?

Jeg har prøvet følgende:

scart med konverter som er sat til output. Det forsikrede hifiklubben mig ellers om at det ville virke. Det gør det IKKE. Jeg har prøvet alle tænkelige indstillinger og sat TV'et til eksterne højtalere osv osv. Intet virker.

Inden jeg beslutter mig for den "dyre" løsning med digital konverterboks, prøvede jeg at købe et jack -> phono stik. Men når det sættes i indgangen på TV'et, sker der ligeledes intet. Burde lyden i det mindste ikke forsvinde hvis den udgang er beregnet til hovedtelefoner osv ? TV'et reagere bare ikke på det.

Nu står jeg lidt på bar bund og er virkelig kommet i tvivl om det overhovedet kan lykkedes, uden at skulle igennem de dyre løsning. Jeg er træt af LED højtalerne, men har heller ikke brug for super lyd, så hvis jeg kan slippe for den digitale konverter vil jeg gerne det.

Her er hvad der står om udgangene fra manualen:

EXT (RGB)
Inputs or outputs for external devices, such as VCR, DVD, video game device or video disc players
-When connecting, use the appropriate connector
-In EXT Mode, DTV Out supports MPEG SD Video and Audio only.
-Input/Output Specification

PC/DVI AUDIO IN
Connect to the audio output jack on your PC.
DVI audio outputs for external devices.

Nogen herinde som har en løsning på dette problem? Alt hjælp kan bruges.

På forhånd tak :)
Af sirl
Nu kender jeg ikke nøjagtigt din model af tv, men på mit skal man aktivt ind i lyd-indtillinger og vælge at lyden skal over en ekstern enhed, når man ha tilsluttet stikkene...Mon ikke der muligvis er noget tilsvarende på spil i din, for det at der overhovedet ikke sker noget, lyder meget underligt...
Af needhelp
Den mulighed har jeg allerede prøvet og så forsvinder lyden godt nok fra TVet, men udover det, sker der intet via min forstærker. Jeg har en NAD C316BEE og bruger AUX indgangen på den, går ud fra det ikke er et problem, da playstation er sat til video, og docking station til CD. Som iøvrigt virker fint.

Har dog også prøvet at skifte TVet over til video for at se om det skulle ændre noget, men nej.. :(
Af sirl
Det lyder meget underligt...
Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Samsung support, for at høre om der er et lille trick.

Du snakkede om en "konverter" boks så du kunne køre fra optisk ud til phono stikkene på din NAD, men fulgte der ikke sådan en med dit tv? Det gjorde der til mit (ved godt det er en nyere model)

Jeg havde i starten problemer med lyden, men det vidste sig at fejlen var min egen, da jeg ikke havde trykket hårdt nok, da jeg skulle sætte stikket i, dvs. det var ikke kørt helt i bund.
Af needhelp
Der fulgte desværre ikke sådan en konverter med til mit TV. Jeg synes også jeg har presset ganske godt til for at få stik til at sidde ok. Men måske samsung support kan hjælpe mig her.

Det her må så være sidste løsning?

http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 52_da.html