Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marj
Hej,

Jeg sidder med en IBM Thinkpad T60, og overvejer at købe en ekstern skærm til denne. Derfor har jeg kigget lidt på (og savlet over) Dells 2407FPW.
Det er dog ikke ikke til at blive klog på om, min computer kan trække skærmen, eller jeg bliver nødt til at nøjes med en 20" O-O

Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af dette. På et tidspunkt så jeg en side hos dell, hvor man kunne se om ens grafikkort kunne trække en bestemt model af deres skærme, men denne side kan jeg selvfølgelig ikke finde nu hvor jeg skal bruge den.
Af Alfen
Hej marj

Hvis din T60 grafikchip er en Intel GMA 950 som kan vise max 2048 x 1536 pixels så kan den trække en 2407 WFP som jo topper ved 1980 x 1200 pixels.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det med grafikkortet hos Dell var anonceret fordi det anbefales at have dual link DVI hvis man vil benytte DVI porten på skærmen. Til ren VGA er der som regel båndbredde nok i ethvert grafikkort. Billedet bliver måske bare ikke helt så pænt.
Af marj
Nu bilver jeg så nødt til at spørge hvad er dual-link, og hvordan tjekker man om man har det?
Af marj
Okay, så er der jo umiddelbart ikke noget at være bekymret for.

Er der andre ting jeg skal være OBS på omkring denne skærm?