Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer.

Ja, som overskriften siger.. Jeg har en del 1080p MKV filer, som jeg streamer til mit Samsung UE46C8705 med DLNA. Men afhængig af størrelsen på filerne, og om jeg sætter DTS til mit Pioneer til, så loader den flere gange under filmen.
Jeg har en idé om, at min 8 mbit forbindelse fra Stofa ikke er nok til at streame 1080p filer i størrelsen 20GB og derover. Jeg har filer, der er 9GB, som spiller helt fint (dog med enkelte loads indimellem). Jeg bemærkede at tv'et loadede lidt flere gange, hvis jeg satte DTS lyd på min reciever, i stedet for gennem tv'et.
Jeg er ikke særlig teknisk hvad angår DLNA. Bruger Samsung PC Share Manager til at streame trådløst.

Har jeg ret i min påstand om, at forbindelsen ikke kan trække så meget igennem til mit tv? Jeg har nemlig overvejet en NAS-server, men vil droppe det, hvis det er forbindelsen, så kører jeg det nemlig over USB (eller skifter til bedre bredbånd)

EDIT: Hvis jeg bruger et direkte kabel fra tv'et til en NAS, må det problem vel være løst?

På forhånd, tak. :)
Af Mysen
Din internetforbindelse har ingen betydning, når du streamer i dit hjem. Det er kvaliteten af routeren og netværkskort samt længden af kabler/ afstanden + vægge trådløst, der har en betydning.
PC Share Manager er ikke det bedste der findes, og der skulle være færre gnidninger med andre medieservere, men jeg har ikke personlig erfaring med dem. I bedste fald vil der være få eller ingen pauser ved streaming. Der vil stadig ikke være mulighed for at spole, så jeg har taget USB-løsningen. Med en god Nas og en trådet forbindelse til både tv og router skulle det dog blive gnidningsfrit.

-Men dit internet behøver altså ikke opdateres.
Af tommyaa
som sagt har det intet med internettet at gøre da dlna køre over DIT netværk, jeg streamer selv mkv filer trådløst fra min NAS til min oppo bluray uden hakken eller load udover når filmen starter, men det kræver en god trådløs forbindelse da jeg satte wireless donglen på bagsiden istedet for forsiden gav det problemer. jeg kører iøvrugt wireless n hvilket anbefales ellers hvis du har problemer så brug et kabel.

bortset fra det kan jeg anbefale en synology 211j som NAS den bruger jeg til både musik og film, dog kan den kun en ting af gangen ellers kan det godt give lidt udfald men er fuldt tilfreds der er stor forskel på softwaren på disse NAS og synologyen er super let
Af tommyaa
løvrigt hvis du har en wireless n router og kun har wireless n enheder du bruger med den så indstil den til KUN at køre wireless en og ikke mixed mode det gør den lidt hurtigere, prøv evt et kabel fra router til tv og se om det løser problemet
Af Mandrup
Tak for svarene. Ja routeren kører wireless n og sidder bag tv'et. Fandt så ud af at det bare var i starten af filmen (de første 3 min) at den loadede så vildt. Men vil det løses, hvis jeg sætter et ethernetkabel fra routeren til tv'et?
Jeg har overvejet QNAP som en NAS (ved bare ikke hvilken). Det må meget gerne være en med understøttelse for 2 HDDs.
Af tommyaa
kender ikke qnap har som sagt synology 211j som er en "billig" udgave men da jeg kun er en på af gangen fungere den perfekt og har plads til 2 diske prøv at tjek den ud
Af netfors
Mandrup skrev:Tak for svarene. Ja routeren kører wireless n og sidder bag tv'et. Fandt så ud af at det bare var i starten af filmen (de første 3 min) at den loadede så vildt. Men vil det løses, hvis jeg sætter et ethernetkabel fra routeren til tv'et?
Jeg har overvejet QNAP som en NAS (ved bare ikke hvilken). Det må meget gerne være en med understøttelse for 2 HDDs.
Yep, et kabel vil, med stor sandsynlighed hjælpe. Et kabel er MEGET mere stabilt og hurtigere end trådløs. Også selvom det "kun" er 100mbit og det trådløse i teorien er 300mbit ;;)