Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbankj
Så har jeg lige fået mit ps64D8005 plasma ind af døren og nøj hvor er den fed. Der hører så godt nok ikke briller med og fjernbetjeningen er MAX tarvelig (ligner den fra de gamle modeller) men det gør mig intet. Jeg oplever også at der er ret kraftig linebleed men den skulle dog gå væk efter en del timer så tv'et lige er "kørt til" hvad jeg ved af. Jeg oplever desuden at fjernsynet er lidt sløvt når jeg eks er i programguiden. Hvis der skal sluttes en forstærker til kan dette kun gøres via optisk eller et Jack stik i høretelefonerne... Men stadig fortryder jeg ikke mit køb et sek!!! Er der nogle der har spørgsmål må i endelig sige til og jeg vil besvare dem af bedste evne :)
Af Simonlynge
Tillykke med svinet!!

Det skulle vel tilfældigvis ikke være købt i Bilka Næstved? ;)
Af Mysen
Hej og tillykke med skærmen :)

en skam at høre linebleed stadig er eksisterende på 2011 modellen. Det er altså desværre ikke noget, der forsvinder med tiden. Jeg tror du tænker på retention...

Hvordan lyder den? Jeg mener, hvor tæt skal du på et slukket tv, for at høre buzz, og kan du høre det ved normalt tv?.
Af keler
Ja, linebleed forsvinder desværre ikke. Virkelig en træls fænomen.

Derudover, glæder jeg mig til at høre om indtryk af skærmen.
Af mbankj
Jou skærmen er købt i Næstved og var rigtig god service!! jeg fik den ink. forsikring for lidt under 22000 og det er bare en man SKAL eje :P det jeg oplever med skærmen som jeg kalder Line bleed er hvis der er tekst eller lig. der går over skærmen er der linier der går ud fra teksten til siderne.. Ved ik lige hvordan jeg skal forklare det... Og ang buzz'en var der en del til at starte med da tv'et stod og opdaterede. Nu ved "normal" tv er det så lidt så jeg ikke høre det. Hvis jeg slukker helt for lyden så kan det høres men bestemt ikke noget jeg føler generende. Jeg har målt det til ca 2-3 dB med min iPhone (nok ikke så præcist).
Af lennon
Lyder som line-bleed . På det PS63C7705 jeg omgås forekommer det også, - men kun i specifikke situationer der er så sjældne, at det dybest set er ligegyldigt .
Af Mysen
lennon skrev:Lyder som line-bleed . På det PS63C7705 jeg omgås forekommer det også, - men kun i specifikke situationer der er så sjældne, at det dybest set er ligegyldigt .
Jeg har det på samme måde. Det er som regel kun ved dårlige SD udsendelser, hvor billedkvaliteten i forvejen er ringe, eller ved rulletekster.

Det er dog stadig lidt irriterende, da jeg ikke kan lade være med at se det, når det er der.
mbankj skrev:Hvis der skal sluttes en forstærker til kan dette kun gøres via optisk eller et Jack stik i høretelefonerne...
Hej
Kan jeg ikke få dig til at uddybe dette?
Hvis det skal sættes til analog forstærker via RCA kabel, så skal det i hovedtelefon udgangen?

Der er ikke et stik på bagsiden med en adapter som der er på LED modellerne?
Af MKT
Der er vel også HDMI indgange på dit tv. Hvis der samtidig er det på din forstærker kan du jo køre billedet og lyden derigennem.
Af mbankj
Maestroelite skrev:
mbankj skrev:Hvis der skal sluttes en forstærker til kan dette kun gøres via optisk eller et Jack stik i høretelefonerne...
Hej
Kan jeg ikke få dig til at uddybe dette?
Hvis det skal sættes til analog forstærker via RCA kabel, så skal det i hovedtelefon udgangen?

Der er ikke et stik på bagsiden med en adapter som der er på LED modellerne?
Jo der følger en adapter med. Grøn i den ene ende med 2 Jack stik og som går ud til hhv phono og blå,grøn og gul MEN dette er en indgang så nu køre jeg bare med et stik hvor der er et enkelt stik(Jack) i den ene ende og phono/aux (rød/hvid) i den andet og er sluttet til høretelefon udgangen :D
Af mbankj
MKT skrev:Der er vel også HDMI indgange på dit tv. Hvis der samtidig er det på din forstærker kan du jo køre billedet og lyden derigennem.
Da jeg kun bruger fjernsynet til at se "tv kanaler" på køre jeg den igennem mit radionette mini anlæg hvor der desværre ikke er hdmi i :D når jeg så ser film gør jeg det på mit lærred og der igennem køre jeg så med optisk for at få det bedste :)