Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arentzen89
Jeg købte et 50" VT20 efter anbefaling herinde fra. Førstehånds indtrykket var da også godt. Men da jeg så på det første dag havde jeg min yousee hd boks tilsluttet. Den er nu væk, da der ikke er behov for den længere. Det billede jeg får igennen tv'ets egen tuner er virkelig dårligt!

Selv DR HD er grynet. Canal9 kan jeg slet ikke holde ud at se på pga det utroligt grynede billede jeg får. Jeg bruger indstillingerne fra siden her og har da også selv rodet med at slå en masse ting til og fra, men uden resultat. Har i nogle gode råd, eller skal jeg have mine penge tilbage?
Af loberg
Det er ikke signalet der er problemet og ikke tvét ???

Det lyder meget som dit antenne kabel der kunne være fejlen
Brugeravatar
Af westahn
er de overhovedet dvb-c kanalerne du har lagt ind? (har godt set at du skriver DR HD, hvilket jo så tyder på at det er) Men bare at det virker som om at der er noget galt med tvet - som jeg ser det giver en dårlig signalstyrke på dvb-kanaler giver ikke et grynet billede som man husker det fra de analog kanaler -men signaludfald og tydelige digitale fejl i billedet
Af arentzen89
Jeg har lige pillet mit gamle PX80 ned, og det stod knivskarpt, så det er lidt trist at gå ned i billedkvalitet. Og derfor tror jeg heller ikke, at det er signalet, da det jo er det samme som jeg havde før. Har virkelig en øv følelse i maven. Hvad filan gør jeg?
Af arentzen89
Og jeg oplever ille signaludfald. Jeg har også lagt mærke til vide striber øverst i venstre side af skærmen når jeg ser f.eks MTV. Hvis jeg slår 16:9 overscan til, så forsvinder det, men så har det jo til gengæld en effekt på hd kanalerne. Det kan bare ikke være rigtigt, at mit billede bliver dårligere efter en opgradering af tv...
Af Nicklas A
Jeg har selv samme tv og har ingen problemer med signalet, alt står rigtig flot.
Så det er ikke som tv´et ikke kan vise et flot billed.
Ved godt det er et stort tv at slæbe rundt på, men en god ide ville være at få det hjem til en kammerat og teste det der, hvis den så er gal der, ja så ved du med sikkerhed at det er noget galt med det tv du har fået.
Af Mysen
Hvis du har hentet de digitale kanaler, og der er en tydelig nedgradering af billedkvalitet i forhold til HD boksen, så tror jeg altså din tuner fejler noget, og så er det nok nærmere Panasonic, der skal kontaktes.
Det kan godt være tuneren ikke er helt på niveau med den i boksen, men det skulle gerne være tæt på.

Har du indstillet billedet igen/ sat den i THX profil?
Af kskruger
Tror ikke der er noget galt dens DVB-C tuner, den er bare ikke på højde med den, som sidder i Yousee boksen.
Af Mysen
Det kan da ikke passe. Jeg kan stort set ikke se forskel på mit tv, om det er med eller uden yousee boksen. Så meget forskel er der næppe på tuneren i C7705 og VT20.

Og når han går fra at være supertilfreds til at være direkte skuffet, må forskellen være temmelig tydelig.
Af kskruger
Mysen skrev:Det kan da ikke passe. Jeg kan stort set ikke se forskel på mit tv, om det er med eller uden yousee boksen. Så meget forskel er der næppe på tuneren i C7705 og VT20.

Og når han går fra at være supertilfreds til at være direkte skuffet, må forskellen være temmelig tydelig.
Jeg prøvede også at ha Yousee boks på mit, Samsung 50B850 og jeg kunne hellere ikke se forskel på den og tv'et egen DVB-C tuner. Men det har været fremme før, at Panasonic ikke er helt på højde.
Af arentzen89
Det er super underligt det her. Nu er billedet rigtig flot igen. Indstillingerne er stadig dem fra siden her. Nu er mit eneste problem bare de hvide striber jeg beskrev før. Har i nogen anelse om hvad det er? Som sagt så forsvinder de hvis jeg slår 16:9 overscan til, eller bare ændre billede formatet. Det ses både på mtv og national geographic.
Brugeravatar
Af MigSelv
De hvide striber i toppen af tv, er ikke en fejl på tv. Det er optagelsen/signalet, der ikke fylder 16:9 formatet fuldt ud. Dette problem afhjælpes med overscan sat til, de kanaler der ikke er et problem, kan man slå det fra igen.
Af arentzen89
Kan man ikke få den til automatisk at slå overscan til når man ser de kanaler? Bare så man ikke skal ind og ændre der hver gang :)
Af arentzen89
Kan man ikke få den til automatisk at slå overscan til når man ser de kanaler? Bare så man ikke skal ind og ændre der hver gang :)