Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snickers
Hej TV folk..

Jeg har kigget lidt på Sony´s nye model NX725. Min spørgsmål er. Kan det betale sig at købe dette TV, hvis man gerne vil have en medium 3D efekt. Eller er 3D helt håbløs på dette tv, da det kun er 100 Hz.

Jeg har også kigget lidt på HX820 som er et 200Hz. Men det tv udekommer først om ca. 2 måneder, hvor NX720 kan fås om 10 dage. Hvad siger i???

Mvh Jan
Af xcardman
køb en panasonic gt30
hvis 3d er noget du vil have
både 2d og 3d er bedre
Ja det tør jeg sige uden test

men hvis det skal være sony så
glem alt om hz når vi snakker 3D
skærmen skal bare være 3D ready
Af Arcadia
Hvor har du set at det udkommer om 10 dage?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Frekvensen er ikke noget du skal hænge dig i. Det er ikke dét der giver en bedre 3D effekt.
Af Snickers
Arcadia skrev:Hvor har du set at det udkommer om 10 dage?
Hej Arcadia.

Sony butikke i Hillerød har et stående som demo. Han har solgt et, og han regner med at få flere hjem i slutningen af måneden.

Mvh Jan

Ps. Han har kun fået NX720 hjem, HX720 HX820 og HX920 kommer først til Juni.

Mvh Jan
Af Arcadia
Hej Snickers,

Jeg må ud og kigge ind i mit lokale sony center her i ugen og se om de også har fået et hjem :)

mvh
Af Snickers
Hej Arcadia

Det kan købes i Sony Center i Lyngby. De har fået det på lager.

mvh Jan
Af saynomore
Det kan jeg bekræfte, jeg købte mit 46nx720 i Lyngby i torsdags :)
Af Arcadia
Nice.. Hvad synes du om det indtil videre?
Af saynomore
Jeg er meget tilfreds med TV-et indtil videre. Det står simpelthen perfekt til mit behov. Lyden er ikke noget at skrive hjem men det var forventet af sådan en flad kasse. Lidt refleksioner/iagttagelser herunder:

-Harddisk-recording har jeg endnu ikke afprøvet da DVB-C optagning endnu ikke er understøttet. Det skulle komme med ny firmware i slutningen af april.

-Desuden har jeg endnu ikke haft held med divx/xvid/mkv. Det er lidt uklart for mig om disse formater er understøttet eller ej.

-Yousee DVB-C er mit normale signal, men i går forsøgte jeg mig med DVB-T da boxer kører gratis kampagne et par uger. TV-et fandt ikke ale kanaler ved automtisk søgning, kun dem på MUX 1 og 2. Ved manuel søgning fandt jeg alle kanaler på MUX 3, 4 og 5. Er der nogen der kan regne ud hvad årsagen kan være?
Af Snickers
Hej saynomore.

Har du prøvet 3D delen af fjernsynet endnu, for der er meget delte meninger om det?

Mvh Jan
Af Arcadia
Jeg tror ikke du skal regne med at MKV understøttes, da sony er en af de producenter som tager stor afstand fra mkv filformatet.

Hehe jeg tror stort set alle moderne led tv kræver et eksternt lydsystem for at det kommer til at lyde nogenlunde fornuftigt :)
Af Rene
hvad mener i om 100hz kontra 200hz. er det noget i kan se. jeg kan ikke.
Af Arcadia
Synes godt det er noget man kan se forskel på, men det er slet ikke på samme måde som 50hz vs. 100hz