Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Senmann
Hvad er den egentlige forskel på alm. tv og et parallel indkøbt tv?

Udover at parallelt indkøbt tv er meget meget billigere.
Af basse32
Først men ikke mindst har mange mærker deres egen garanti for det danske marked, feks samsung hvor de kommer og henter tv ved fejl.
Der har også været skrevet at tuneren kan være anderledes, og du kan risikere at skulle sende det til frankrig i tilfælde af fejl.

Jeg har selv kigget på parallel indkøb og vil engang prøve at høre en dansk tv forsikring, om man kan købe deres forsikring til et import tv.
De tager så ansvaret og henter tv hos dig og dækker et par år ekstra.
Af Senmann
Lenverendøren af det pågældene tv lover at de sørger for transport ved reperation så hvis de ellers holder det burde det ikke være et problem.

Hvordan med brugen af det, kan jeg risikere at det ikke vil fungere her i DK?
Af basse32
Kunne du linke til det tv og forhandler du er interreseret i?
Normalt er der ingen problemer med at se tv, men et link ville hjælpe.
Af Yankee
Senmann skrev:Lenverendøren af det pågældene tv lover at de sørger for transport ved reperation så hvis de ellers holder det burde det ikke være et problem.
Forskellen kan også ligge i hvor længe garantien/reklamationen varer samt hvornår du har bevisbyrden i forhold til eventuelle fejl. Derudover har nogle mærker bedre betingelser hvad angår pixelfejl og lignende.
Af Marlowe
5000 kr. er da også en sjat penge at spare :)

1) De har ikke specs på produktet på hjemmesiden. Det ville jeg nok høre om de kunne sende mig inden køb.

2) Tjek leveringsdatoen, de har den ikke på lager og på pricerunner står der 28 dage...

3) hør dem hvad land/region den kommer fra. Der kan være forskelle på mpeg2/4.

Men, om ikke andet har du jo 14 dages returret.
Af sirl
Jeg vil gætte på at når hjemmesiden er en ".dk" side, så gælder alle danske regler i forhold til forbrugersikring...

Jeg har tidligere købt småting på redcoon.dk og har aldrig haft problemer med dem. (har dog ikke haft defekte produkter) Men selve handelen er fin...
Af MKT
sirl skrev:Jeg vil gætte på at når hjemmesiden er en ".dk" side, så gælder alle danske regler i forhold til forbrugersikring...

Jeg har tidligere købt småting på redcoon.dk og har aldrig haft problemer med dem. (har dog ikke haft defekte produkter) Men selve handelen er fin...
Jeg tvivler på det med .dk er en gældende regel. Se på eks. Pixmania.dk. Forfærdeligt fransk firma, der egentlig bør overholde en masse forbruger love og regler, men skider højt og flot på det meste.

Jeg har ikke hørt noget dårligt om redcoon, men gør jer selv den tjeneste at se på trustpilot.dk om der er nogen der er blevet klog af skade.
Af sirl
---> MKT; Du har ret...
Pixmania SUX
Af red_martians
Det korte svar er hvem der står med lorten.
Hvis det er et "DK"-fjernsyn er det producenten. Han kommer og henter laver fjernsynsynet og leverer det typisk tilbage igen. ofte er der ekstra garantier tilknyttet som pixelgaranti osv.

Køber du parralelimport, så er det forhandleren der står med lorten. dvs. det er ham der skal udøve support, sørge for logistik til reparationer, vurdere fejl, og så har han ofte sin egen pengepung i klemme. Til sidst behøver han kun at overholde gældende krav fra EU. dvs. bl.a. max syv pixelfejl, 3 af hver farve og ikke to i synsfeltet osv osv.
Af Feierskov
Jeg ved at der fremadrettet vil blive produceret forskellig software til TV til norden og dem til resten af verden således at der i 'nordiske' modeller kun vil være engelsk og nordiske sprog og disse vil være udeladt i de andre modeller.

Så vidt jeg ved er det dog ikke tilfældet endnu.
Af evilguy
Sikke meget FUD der bliver lukket ud i denne tråd:

UANSET hvad folk måtte mene, så er det ALTID sælgeren som skal følge DANSK LOVGIVNING.

Dvs. er forhandleren dansk eller sælges varerne fra en danske side med f.eks. dansk sporg, support osv. så skal dansk lovgivning vedr. fjernhandel, reklamationsret osv. følges.

Dvs. køber du et TV som er det ALTID sælgeren som skal sørge for at reklamationsretten bliver overhold UANSET hvilken EKSTRA SERVICE som IMPORTØREN tilbyder på "danske modeller".

Jeg har endnu ikke oplevet ét eneste TV som har problemer med DVB-T MPEG4 udover at de ikke altid lægger kanalerne i Boxers forudinstillede rækkefølge.
Hvis du har en reklamation, så er det sælgeren som skal afhjælpe reklamationen indenfor rimelig tid og så kan du være ligeglad med om sælgeren skal sende TV'et til Pandrup eller Paris.