Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loland
Hey.. Har haft denne skærm i lidt over et halvt år nu, men den er desværre inden for den seneste par måneder begyndt at "bløde" meget nede i venstre og højre hjørne.. Hvis i forestiller jer http://images.digitalmedianet.com/2003/ ... lux/09.jpg i hvert hjørne af skærmen lyse ind mod midten har i nogenlunde en ide af mit problem. Snakkede med Samsung og de sagde jo selvfølgelig at jeg skulle prøve at skrue ned for lys etc. Men ligemeget hvor meget jeg skruer ned og op vælter det ud med lys fra hjørnerne (kun de nederste 2 hjørner som om den ikke slutter tæt til kanten). Burde det ikke være noget man kan reklamere over da det ikke har været der hele tiden???

på forhånd tak! :)
Af loland
Har lagt mærke til at der er sammenhæng mellem hvor længe tv'et har været tændt og hvor meget den bløder fra hjørnerne. Dette kunne måske betyde at panelet bliver påvirket af evt. varme?? ::l
Af SLL
Mit LE40C755 har hele tiden haft en lille bitte smule lys ved hjørnerne, hvilke er normalt på LCD skærme. Dog har jeg ikke noget mytisk ghosting andre steder på skærmen, som er helt sort. Jeg har dog ikke oplevet noget slemt ved det i hjørnerne, eller at det er blevet værre. Jeg har haft mit TV siden august og brugt det meget.

Men jeg ikke helt gennemskue det billede du har linket til. Det ser meget slemt ud, men kan ikke helt finde ud af hvad det skal forestille? :-)

SLL
Af loland
Måske også et kryptisk billede ... http://img15.imageshack.us/i/bravia3hshowdc9.jpg/ som de 2 øverste på hans billede har jeg i bunden af hvert hjørne og især min højre side er begyndt at blive slem efter tv'et har stået tændt en times tid.

Mht. det du siger med du ikke har andet på skærmen er det det samme med min. Derfor irriterer det endnu mere at hjørnerne lyser, for man kommer automatisk til at sidde og kigge på det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hedder backlight bleeding og er desværre ret almindeligt på LCD-TV. Hvis det er noget der lige er kommet, så ville jeg dog klage over det.
Af loland
Jeg ved godt det er backlight bleeding. Det mystiske er bare det kun er nede fra de 2 hjørner i bunden der lyser i en kegle form og ikk en plamage, som om panelet ikk slutter tæt jo længere tvet har været tændt.
Af SLL
Hvis det er så voldsomt som du viser på billedet, så ville jeg helt klart også klage.

Det lys jeg har i hjørnerne kan man næsten ikke se. De fleste alm. mennesker (jeg er kritisk hehe), ser det ikke.

SLL