Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop anskaffet en HW-C450 soundbar til et LE41A656A1FXXC fjernsyn (+ BD-C6500 BluRay).
Når fjernsynet er tændt reagerer HW-C450 ikke på nogen fjernbetjeninger.
Når fjernsynet slukkes (eller hvis skærmen dækkes med sort plastic) styrer fjernbetjeningerne som forventet HW-C450.
Jeg har haft HW-C450 koblet til et andet LCD-tv uden problemer, så jeg konkluderer, at fejlen ligger i fjernsynet..
Er der nogen der kan hjælpe med
1) forklaring af fænomenet
2) en løsning på problemet
3) afklare om det er et generelt problem med denne model eller er en fejl, der kan rettes?
Jeg modtog tidligere tv via et kabelmodem. Dette kunne ikke skifte kanal, hvis det stod i umiddelbar nærhed af fjernsynet. I den forbindelse undersøgte jeg desværre ikke resultatet af afdækning af skærmen – ekstra afstand var tilstrækkeligt.

Der bør være en anden løsning end udskiftning af LE40
Hej!
clinde
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som et problem med udståling af IR fra dit TV, men det er typisk noget man ser fra plasma-TV og ikke LCD-TV. Jeg har samme problem med mit Pioneer-TV, hvor eksempelvis mine lysdæmpere går helt døde når det er tændt.
Af clinde
Jeg har arbejdet videre med problemet.
Det hører desværre til den kedelige fejltype: Periodiske fejl !:(

Det blev bekræftet ved at jeg anskaffede en Logitech Harmony 650. Den fungerede lige efter programmeringen som en drøm - 1. gang. Men kun 1. gang! Herefter havde LE40A656 kigget den ud og blokerede signalerne til højttaleren de fleste gange...

Samsung support har aldrig hørt om et tilsvarende problem. De foreslog opdatering af fjernsynet (det havde jeg gjort) og en "master reset" som tilsyneladende løste problemet indtil fjernbetjeningen var blevet brugt en halv snes gange. :(

/clinde