Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sirl
hej alle..

Jeg er rendt ind i et lille problem.... Jeg har forskellige video filer til at ligge på min NAS... Nogle af dem afspilles på mit UE46C8705 uden problemer andre ikke. Problemet er at tilsyneladende er nogle af filerne ens i format, men nogle afspiller, andre gør ikke... Hvilket format er jeg 110% sikker på at mit tv vil æde, og er der et godt konverteringsprogram (gratis) som i kan anbefale...

På forhånd tak
Af Mysen
Hej
Selv om de virker ens af navn, er det sjældent de samme filer der er i.
Avi, MKV,MP4 osv er containers, der kan bestå af forskellige film- og lydfiler. Det betyder altså, at selv om du "plejer" at kunne afspille MKV, så er det ikke altid tilfældet, da den kan være med en ikke-understøttet video- eller lydfil.

.h264 og AAC fungerer 100% af gangene og .srt undertekster ligeledes, så længe de er eksterne.

Jeg ved ikke lige, hvilket gratisprogram, der virker bedst, men det kan sikkert googles.
Af sirl
Problemet er at når jeg googler, så vælter det frem, og det er ikke til at finde rundt i... så ville høre om der var nogle der havde gode erfaringer
Af JHO
I stedet for at rode med konvertering af filer, kan du gøre som jeg. Mit tv har sine begrænsninger mht. til at vise diverse formater og eksterne undertekster til divx film.
Jeg benytter i stedet en WD medie-extender til at vise film fra min NAS og pc. Den kan vise alle de formater jeg har prøvet, og leverer endda signalet i 1080p.
Og så til en pris på kun omkring de 700,-
Af JHO
Og - glemte jeg lige i farten - kan den også vise alle mine DVD'er som jeg har backup'et(til ISO-format) til min NAS.