Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bbcdk
Jeg overvejer at købe dette tv: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... C6005.html

Jeg har Yousee's store pakke, men når Yousee snart kommer med valgfri pakke-sammensætning, kræver det vel at jeg alligevel bruger Yousee-kortet i tv'et (eller stadig bruger min Samsung boks fra Yousee)? Er der et modul i et 6005 til at putte Yousee kortet i, eller skal/kan det købes separat?

En anden ting er USB'en i denne Samsung. Kan den afspille mine Bluray film som jeg har lagt over på en USB-Hdd eller er USB forbindelsen eller TV'et for langsom til at håndtere det?

Alternativ kigger jeg på denne LG:

http://www.cinemagic.dk/shop/lg-42le530n-led-6298p.html

Og der kan jeg stille samme spørgsmål som til Samsungen. Og hvilken af de to ville du vælge?
Af DavidHimself
Programkortet kan ikke sættes direkte i tv'et (uanset mærket) du kommer i alle tilfælde til at mangle et CAM-modul, som du som regel kan få leveret af din udbyder. :)

Mht USB - handler det meget om hvad format du lægger end på usb'en, da tv'et er "relativt" begrænset i de formater den kan læse. ;)

Angående valget er det et svært valg, mellem de 2. Som udgangspunkt, ville jeg vælge noget i en anden retning. Et 50PK760N eksempelvis, da du får god billede kvalitet, i et pænt rammeløst design og et større tv til samme pris (mere eller mindre) som dem du har linket til!

6005'eren har... visse problemer... men er et okay og rigtig pænt tv!
Af bbcdk
Tak for svarene :-)
DavidHimself skrev:Programkortet kan ikke sættes direkte i tv'et (uanset mærket) du kommer i alle tilfælde til at mangle et CAM-modul, som du som regel kan få leveret af din udbyder. :)
Ok, så sådan et CA modul findes til alle TV med DVB/C?
DavidHimself skrev:Angående valget er det et svært valg, mellem de 2. Som udgangspunkt, ville jeg vælge noget i en anden retning. Et 50PK760N eksempelvis, da du får god billede kvalitet, i et pænt rammeløst design og et større tv til samme pris (mere eller mindre) som dem du har linket til!
Jeg har været noget forelsket i billedekvaliteten på flere af de plasma-skærme jeg har kigget på. Men for det første, er det meget for tykke og så betyder strømforbruget meget for mig. Jeg sidder hjemme og arbejder 4 dage om ugen og tv'et kører konstant fra kl. 7 om morgenen til midnat. Så det bliver alligevel til nogle kw ekstra om året.
Af DavidHimself
Jep - den er bare en form for universel kortlæser/adapter til dit tv. Normalt kan du få den leveret sammen med dit programkort, fra Yousee!

Strømforbruget på plasma er højere ja - 6005'eren hedder vel 100W, og 760'eren hedder vel 170w før kalibrering... strømforbruget normalt blive mindre efter man har indstillet billedet. :)

Mht til tykkelse: http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... PK760N.jsp = not so much ;)
Af bbcdk
Det blev til 6005'eren og jeg er ikke skuffet. Fuld-pakke kanalerne virker fint, men pt. kører jeg videre med Yousee boksen for at kunne optage, starte forfra og tv-arkiv. Men jeg dropper den på et tidspunkt for at kunne nøjes med én fjernbetjening.

I løbet af weekenden må jeg lige teste afspilningen fra USB-hdd og om det fungerer tilfredsstillende.
Af rharbo
mener det er billigere på komplett.dk