Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af schouw234
Jeg skal bruge et nyt tv til min stue og har kigget MEGET på forummet, samt på anbefalingerne hos flatpanels. Er dog stadig forvirret.

-Sidder ca. 3 meter fra tv'et måske lidt mindre

- Primært til ps3 (vigtigt det er uden lag), men selvfølgelig også til lidt tv/film

- og vil bruge mellem 5000- 7000 kr. på en skærm

MVH.

og på forhånd tak:D
Af BrianH
Hvad er du forvirret over?
Af schouw234
undskyld hvis det ikke fremgik tydeligt nok:)

Jeg ville gerne have jeres svar på et rigtig godt valg til den pris, som opfylder mine behov

MVH
Brugeravatar
Af hans123
Syntes du skal tage ud og kikke på nogle tv før du beslutter dig
Brugeravatar
Af hans123
Og hvad ønsker du ???

Størrelse ?

LCD ?

Plasma ?

Tunere ?
Af schouw234
ønsker det bedst mulige til ps3 og vel størrelse omkring de 42'' tænker jeg er passende. Gerne LED, men det er fordi jeg har hørt det er bedst og mest strømbesparende.
Af mhca
schouw234 skrev:ønsker det bedst mulige til ps3 og vel størrelse omkring de 42'' tænker jeg er passende. Gerne LED, men det er fordi jeg har hørt det er bedst og mest strømbesparende.
Jeg er lidt overrasket over, at du skriver dette, når du i den første kommentar skriver, at du har kigget MEGET på forummet...

Størrelsen: 42" er lige det mindste til 3 meter. Jeg vil sige 46-50", hvis du har pladsen.

LED: Du har hørt, at det er bedst? Så har du godt nok ikke læst ret meget rundt på denne side. At LED skulle være bedst er fuldstændigt en marketings-gimmick...

Og hvis du har læst meget på forummet, så burde du også have bidt mærke i, at du kan få langt bedre hjælp, hvis du kommer med lidt mere uddybende informationer om dit behov, dine forestillinger og ønsker, samt gerne nogle grunde til disse, ligesom Hans efterlyser.

Underskyld min tone... du må ikke tage den personligt.
Af schouw234
Helt iorden jeg prøver igen:)

Er ikke den store tv-nørd. har godt læst lidt af det du skriver. umiddelbart tror jeg 42'' vil være nok til mit behov da jeg kommer fra et lille 22''. ikke sagt at 46'' ville være FOR stort. sidder max 3 meter fra tv'et

Skal primæres bruges til ps3 og videofilm. Mht. tv har jeg yousee så ved ikke lige med hvilken tuner osv. Ser ikke særlig meget fjernsyn, så der er behovet ikke så stort.

Jeg har oplevet enkelte tv som laggede lidt med ps3 og det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i.

Er der flere oplysninger i skal bruge: prisleje stadig 5000-7000 kr

på forhånd tak :)
Af schouw234
Kan iøvrigt godt lide tanken med et strømpsparende tv, og var derfor jeg tænkte LED. Men hvis dette ikke er muligt er LCD og plasma lige fint, hvis det er bedre tv for de penge jeg har.
Af THM
panasonic G20 er nok det bedste 42" inden for dit budget. et alternativ ku være samsung le c755 eller philips 5605h.
for at mindske inputlag bør du slå motion flow systemerne fra...
Af schouw234
Tak for dit svar. panasonic så lækker ud.

Derudover vil jeg gerne have det op på væggen men ved ikke om det ændrer ved noget :)

mvh
Af schouw234
Det med inputlag er det i forhold til ps3 at den evt. vil lagge???
Af schouw234
efter nærmere tanke har jeg overvejet om 42'' måske bliver en anelse for lille. Selvom jeg nu hellere ville have et kvalitets 42 end 46 af dårligere kvalitet. 50 '' bliver dog for stort
Af THM
schouw234 skrev:Det med inputlag er det i forhold til ps3 at den evt. vil lagge???
ja spilkonsol i det hele taget.
personligt har jeg også slået IFC(motion flow) fra på mit pana når jeg ser tv og film, da jeg syntes bevægelserne ser kunstige ud når det er slået til ;)
hvis du vil op i størrelse, men ikke i pris, og 50" bliver for stort så tjek også pana S20