yakken skrev:Emnet her er et glimrende eksempel:
Når der står at plasma er klarest de første 2000 timer, så behøver det ikke være forkert, men sæt det lige i det rette lys i stedet. Både CCFL og phosforen har en given halveringstid og den er ca. den samme for begge typer - i omegnen af 60.000 timer. Dvs. at dit LCD TV også falmer med ca. samme hastighed som et plasma TV. Det er jo ikke fordi plasma bliver uklart - den taber bare lysstyrken præcis som CCFL belysningen gør.
Blot en sidste kommentar ang. wikipedia. Jeg har som regel altid ret. I tilfælde med hvor pålidelig wikipedia er, så er wikipedia pålideligt for de fleste videnskabelige informationer. Der er mange professorer som selv skriver de videnskabelige informationer i wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reliability_of_wikipedia
Læs den grundigt, for det bekræfter mine tidligere påstand mht. pålidelighed. Sjovt nok, bekræfter du wikipedia korrekthed som man tydeligt ser i din citation. Husk nu, at informationer om LCD og plasma bliver opdateret så snart som muligt, fordi at LCD og Plasma hele tiden forbedres mht. tiden.
Husk at de nævnte 2000 timer varierer sikkert fra mærke til mærke og i fremtiden bliver de 2000 timer udvidet til meget mere.
At få udskiftet CCFL belysningen bliver mest relevant om mange år, der er det sikkert blevet meget billigere. Eller så bliver LCD og plasma meget billigere. Måske udgår enten plasma eller LCD.
Anyway, til sagens kerne som mange faktisk ikke har besvaret. Hvilken af de tre TV apparater skal jeg købe? Det skal helst være en 42''.
Jeg har kigget mest på LG 42LE2R, det er den som tager min opmærksomhed mest. Dette skyldes af at den har en høj opløsning i forhold til andre LCD skærme, men det jeg ikke kan lide at den har 500 cd/m2, hvilket er lav. Plasma skærme derimod er den oppe på 1200-1500. Betyder det noget? Hvis det betyder noget, så bliver jeg nok nød til at købe en plasma TV. Opløsningen er ikke så høj i plasma TV.
Jeg har forsøgt at kigge på LG 42LE2R Pixel mapping, der står intet om det og skulle helst ligge på 1:1.