Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kerovan
Hejsa.

Har for et par uger siden fået et LG 50PK950 op på væggen.

Og nu mangler jeg så en BluRay afspiller så jeg kan få set noget rigtig lækkert 1080p materiale 8)

Men kan ikke rigtig lige bestemme mig for om jeg skal have en rigtig afspiller, eller om jeg skal have mig en PS3.

Jeg vil gerne have en PS3 til at spille på, men hvordan klare den afspilningen af BR ifh til en desideret afspiller ?.

Støj fra ps3 er ikke et issue for mig, og loadtider har jeg heller ikke noget issue med.
Så det skal ikke være dem der taler imod en ps3.

Har kig på enten en Panasonic eller en LG afspiller til at klare opgaven, men hvis en ps3 kan klare det ligeså godt, så ville jeg jo nok vælge den, så kan jeg også spille lidt jo :)

Hvad mener i ?
Senest rettet af kerovan 28 mar 2011, 17:19, rettet i alt 1 gang.
Af Nicklas A
En ps3 klare opgaven fint synes.

Jeg har begge dele og hvis jeg er kritisk, synes jeg min panasonic afspiller har et lidt bedre billed, men havde personligt godt kunne nøjes med en PS3 :)
Af Kratz
Med hensyn til afspilning af Blu Ray film vil der ikke rigtigt være nogen forskel mellem en PS3 og en dedikeret afspiller. Blot skal du være opmærksom på, at en PS3 ikke kan klare HD lyd samtidig med 3D materiale.

Loadtider er faktisk heller ikke noget problem på en PS3. Mener stadig den ligger i den hurtige ende.
Senest rettet af Kratz 29 mar 2011, 09:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil bruge universalfjernbetjeninger skal du dog være OBS på, at PS3 kræver en ekstra adapter, som kan konvertere IR til Bluetooth. Derudover så koster en PS3 jo lidt ekstra i strøm, men det er måske ikke din primære bekymring.
Af jesper1980
Hvis du vil spille skal du bare tage PS3'en den afspiller fint blu-ray. Samt støjer nogle af de nyere 3d blu-ray afpillere også med deres små blæsere. I hvert fald den BDP-S470 jeg havde, ca samme niveau som når ps3 kører på laveste blæserniveau. Billedkvaliteten har jeg personligt ikke kunne se forskel på. HD lydnalæg er jeg ikke i besiddelse af, men ellers var lyd stort set det samme, jeg har dog heller ikke det vilde anlæg. Mit tv er sony så der kan man bruge tv'ets fjernbetjening til ps3'en. Men kan godt se hvis du bruger universal fjernbetjening at det måske er rart med "ir" port. Mht strøm bruger de nyere ps3 ca 70-80 watt i brug, hvorimod en blu-ray måske bruger ca 10 watt i brug. Men hvis den ikke står tændt 24/7 er det jo ikke det vilde.
Brugeravatar
Af kerovan
Tror valget falder på en ps3 da jeg jo så har mulighed for at spille lidt også.

Strømforbruget er heller ikke det store problem for mig, den kommer alligevel ikke til at køre andet end i weekenderne mere eller mindre.

Og støjen høre man jo alligevel ikke når man ser film :)

Så mange tak for hjælpen gutter :)