Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens

Jeg vil gerne have muligheden for at optage tv + rippe mine film over på en harddisk så jeg bare skal have en harddisk og mit tv også spiller det hele :)

Men efter en masse søgen og læsen kan jeg ikke finde ud af om jeg skal have en harddisk optager eller kan nøjes med en ekstern harddisk? :o

Jeg har Yousee kabeltv, og et ue55c7705 tv.
Dennis89 skrev:Hej folkens

Jeg vil gerne have muligheden for at optage tv + rippe mine film over på en harddisk så jeg bare skal have en harddisk og mit tv også spiller det hele :)

Men efter en masse søgen og læsen kan jeg ikke finde ud af om jeg skal have en harddisk optager eller kan nøjes med en ekstern harddisk? :o

Jeg har Yousee kabeltv, og et ue55c7705 tv.
En ekstern USB hdd burde kunne gøre det. Det du skal gøre hvis du både skal bruge PVR funktionen og have film liggende, på samme disk er, at partitionere disken i 2 dele. Disse 2 dele formaterer du i NTFS. Derefter sætter du disken til tv'et. Hvis du så prøver at optage en tv kanal, kommer der en meddellese frem, der siger disken først skal formateres. Det siger du ja til.
Her efter vil du kunne optage fra tv, på denne partition, og samtidig kan du tage disken, sætte den i din pc, og derefter overføre film på den anden partition. :)
Når du sætter disken i pc'en, får du en meddellelse om, at du skal formatere disken. Dette er partitionen som er formateret til pvr, så der skal du bare sige annullere! O_O

Håber det gav mening. Det blev en lidt lang smøre :p

Skal måske lige nævne jeg kører med samme setup, dog på et PS50C7705...Men det burde vel være samme funktioner på LCD/LED modellen som på plasma ;)
Af mhca
Jeg har en 500GB disk til PVR funktionen på mit Samsung, og jeg optog Outbreak fra en HD-kanal for nyligt. Den fyldte 12 GB.
Så man skal ikke regne med at have overflod af plads at optage på, medmindre man går op i en stor harddisk. Og udvalget er begrænset blandt 2.5" diske, der kan trække strøm direkte fra USB-porten.

Personligt ville jeg ikke gide have en 3.5" 7200RPM disk til at stå og summe sammen med TV'et, hvorfor jeg valgte en 2.5" løsning, som ikke høres.
Jeg ville dog ikke kunne rippe alle mine film ned til at ligge på samme disk.
Hvis det var mig, så ville jeg have alle mine optagede film på én disk, og en seperat disk til de rippede DVD-film.

Jeg foretrækker dog at afspille filmene fra min computer, som jeg har installeret Boxee på. Boxee fjernstyrer jeg så med min iPod over Wifi.
Af Mysen
Jeg har en 1000 gb 2,5" lydløs disk. Jeg optager på de 300 gb, og lægger komprimerede film over på de resterende ca. 700.

Hvis man vil rippe en stor dvd samling, så er en nas med plads til min. 2 diske nok at foretrække. Hvis det bare er 50-100 mkv filer, så gør som jeg. Og de skal komprimeres, da tv'et ikke direkte understøtter iso filer eller den slags.

Jeg ville aldrig bruge optagefunktionen så flittigt, som jeg gør, hvis det krævede en ekstern boks. Det ved jeg, for jeg har haft yousee's HD boks i stuen, og optager meget mere tv idag, end dengang.
Af Dennis89
Så, jeg skal have en 2.5" ekstern hardisk. Den skal deles i 2 partitioner som formateres i NTFS også

"Derefter sætter du disken til tv'et. Hvis du så prøver at optage en tv kanal, kommer der en meddelse frem, der siger disken først skal formateres. Det siger du ja til.
Her efter vil du kunne optage fra tv, på denne partition, og samtidig kan du tage disken, sætte den i din pc, og derefter overføre film på den anden partition.
Når du sætter disken i pc'en, får du en meddellelse om, at du skal formatere disken. Dette er partitionen som er formateret til pvr, så der skal du bare sige annullere!"

Så skal jeg rippe de film over på computeren først, eller kan jeg rippe direkte på harddisken hvis den er sat til og så vupti ind i tv'et og se film? og hvad gør jeg så med BD, jeg mener ikke min bærbar har BD-disk, kan jeg være heldig og rippe fra min PS3 ?

Og hvad betyder PVR og mkv filer? :D

Hvad med denne,
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=655092

vil den kunne bruges?
sikke mange spørgsmål :D
Af mhca
Dennis89 skrev:Så, jeg skal have en 2.5" ekstern hardisk. Den skal deles i 2 partitioner som formateres i NTFS også

"Derefter sætter du disken til tv'et. Hvis du så prøver at optage en tv kanal, kommer der en meddelse frem, der siger disken først skal formateres. Det siger du ja til.
Her efter vil du kunne optage fra tv, på denne partition, og samtidig kan du tage disken, sætte den i din pc, og derefter overføre film på den anden partition.
Når du sætter disken i pc'en, får du en meddellelse om, at du skal formatere disken. Dette er partitionen som er formateret til pvr, så der skal du bare sige annullere!"

Så skal jeg rippe de film over på computeren først, eller kan jeg rippe direkte på harddisken hvis den er sat til og så vupti ind i tv'et og se film? og hvad gør jeg så med BD, jeg mener ikke min bærbar har BD-disk, kan jeg være heldig og rippe fra min PS3 ?

Og hvad betyder PVR og mkv filer? :D

Hvad med denne,
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=655092

vil den kunne bruges?
sikke mange spørgsmål :D
Du skal jo have et eller andet system, der ripper filmene for dig. Jeg har fx selv brugt CloneDVD, men det er nogle år siden. Der findes forskellige programmer til at rippe til forskellige formater.
Du skal gøre det via din PC.

Du kan ikke rippe BluRays via PS3. Ikke engang selvom den er jailbreaket (ikke mig bekendt i hvert fald, og jeg har en jailbreaket PS3).

PVR = Personal Video Recorder - altså her blot optagefunktionen i dit TV.
MKV = er en fil-container, der kan indeholde video+lyd+undertekster.
Af netfors
De kan evt. bruge gratis programmet handbrake til at rippe dine dvd film til mkv. Det er et program der er nemt at bruge, og samtidig har du en del indstillings muligheder O_O En dvd film fylder ca. 1 gb efter standard mkv rip med handbrake.
Så hvis du finder en 2,5" disk med 640 gb eller mere, og bruger ca. 250 gb til pvr funktionen, burde der være nok plads til et par rippede dvd film :p
Hvis du har en stor blu-ray samling, du skal have rippet, kan det være du skulle tænke på en NAS server i stedet for, da blu-ray rip fylder noget mere (ca. 7-15 gb pr film) 8)
Af mhca
Jeg vil nu mene, at det er lidt synd at rippe en DVD-film ned til kun 1 GB. Filmen fortjener at blive bevaret i så god kvalitet som muligt, særligt hvis den skal afspilles på en stor 50" skærm.

Men det er rigtigt, der kan rippes en del DVD-film ned på 300-350 GB plads. Jeg ville bare ikke være tilfreds, tror jeg. Men det er selvfølgelig et behov efter størrelsen af samlingen.