Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skovz
Hej alle eksperter derude,

Jeg har endelig fået min kæreste overbevist om, at vi har behov for et nyt fjernsyn. Vi har p.t. en næsten 4 år gammel 32" Prosonic LCD skærm med et rædsomt billede.
Skærmen bliver både brugt til at streame HD-film, spille Xbox360 og selvfølgelig se DVD og TV digitalt med boxer.

Den skærm jeg er ude efter skal være 50"-55". Vi har næsten 4 meters afstand til tv'et fra sofaen. Primært er jeg ude efter LCD, da jeg har læst mig frem til, at LED skærme på nuværende tidspunkt, ikke er gode nok i det prisleje jeg opererer i.
Prisen må være max. 9.000 kr.

Jeg har kigget på en Sony 55EX500 til 9.999 i Bilka. Da jeg har rabatkort til Bilka, kan jeg få prisen ned i 9.000 kr. Jeg er dog lidt nervøs med hensyn til baggrundsbelysningen på denne model, som nogen har haft bøvl med her på siden. Er det noget "normale øjne" ligger mærke til? :)

Jeg har så læst mig frem til, at hvis man vil være sikker på at få et rigtig godt billed, så skal man vælge et plasma-tv. Summen kan jeg godt leve med.
Er der meget stor forskel i strømforbruget, eller er det ikke noget man skal bide mærke i?

Jeg har ikke så meget forstand på den her fjernsynsjungle, men kan nogle af jer guide mig i retning af hvilket fjernsyn jeg burde vælge? LCD eller Plasma?

Er et Sony 55EX500 godt nok?
Hvilket fjernsyn er bedre til prisen (50"-55")?
Skal jeg vælge plasma, og i så fald hvilket (50"-55")?

Jeg håber at der er nogen derude der kan hjælpe mig, og jeg ser frem til at blive klogere! O_O
Af skovz
Faldte forresten også over denne model: LG 55LD650

Er det et bedre tv til prisen?

Ser frem til at høre fra jer. :D
Brugeravatar
Af David Munch
Du kan få et LG 50" PK950 til 7400,- som giver dig et betydeligt bedre billede end dit nævnte..

Angående strømforbruget har siden her en fin oversigt over det som du evt. kan kigge på.
Af skovz
Okay, det ser også rigtigt lækkert ud design-mæssigt. :)
Hvad er forskellen på LG's PK950N og PX950N? Sidstnævne er anbefalet her på siden. Er den eneste forskel en 3d-funktion på sidstnævnte?
Af skovz
Hvad bør man så vælge?

LG 50PK550N eller LG 50PK950N?

Jeg har været inde og læse på LG's hjemmeside, men jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er på disse to fjernsyn udover designet, hvor 950N næsten ingen ramme har. Samtidig skulle 950 understøtte LAN.
Er der nogen forskel på ydeevne/billedkvalitet på de 2 modeller?