Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TBLarsen
Hej alle.

Jeg er kommet i en slem knibe.
Mit Samsung tv (LE46C535) er holdt op med at snakke med min PS3 efter i lang tid at have virket.
Jeg har forbundet dem med HDMI-kabel, som er testet og virker. Ligeledes har jeg testet om indgangene i tv'et virker, hvilket de gør. Mit logik sagde mig at det måtte være min PS3 den var gal med, så den røg til reparation på garantien. Den er nu kommet tilbage men virker stadig ikke.

Det der sker er at fjernsynet ikke opfatter at PS3'eren er tilsluttet hvis jeg bruger de kabler den kom med. Tilslutter jeg den med HDMI-kabel, kan den godt se at der er noget der er tilsluttet, og spørger om den skal ændre opløsningen til noget med 720 mener jeg. Hvadenten jeg siger ja til det, eller beder den om at lade være, er resultatet blot at skærmen går i sort.
Jeg har prøvet at nulstille min PS3'er flere gange, og fuldt diverse guides på internettet til at ordne problemer - uden held!

Nogen der ved hvad der kan være galt? Mangler mit fjernsyn en opdatering? Og i så fald, hvor får jeg fat i denne? Har jeg pillet ved en indstilling på fjernsynet jeg ikke skulle?
Please sig at der er nogen der ved noget, for har ikke kunnet spille eller se dvd/BR i en evighed nu.

På forhånd tak. TBLarsen
Af jedirkj
Prøv at holde "touch" sluk/tænd knappen nede i ca 15 sek. så resetter du din ps3 skærmindstillinger :-) så er jeg sikker på det virker.
Af TBLarsen
Tak for tippet, men det er prøvet og det giver ikke noget resultat.

Har på fornemmelsen at det må være indstillingen på mit tv, efter at have prøvet alt andet. Læste et sted at man kan skifte opløsningen på sit tv når man står på hdmi-kanalen, men kan ikke finde ud af hvordan jeg gør det.

Må nok bare prøve at rode lidt med det igen - håbede bare der var nogen der havde en god ide.