Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer at købe et Samsung UE55C6005 og spørgsmålet lyder: Hvis jeg kobler en harddisk til USB porten for at kunne afvikle MVK filer, kan tv'et media player så finde ud af også at smidde undertekst filer på?
Af NazmDK
Desværre ikke...

Dog kan du

1: Muxe den ind i videofilen

2: Kør f.eks Ps3 mediecenter fra din pc og stream det til fjernsynet
Af mhca
Du kan evt bruge mkvextract til at trække underteksterne ud af MKV-filen. Så skal underteksterne ligge i samme mappe som filmen.
Af Helmø
Jeg forstår ikke helt jeres erfaringer. Jeg har rippet alle vores børne CD'er derhjemme (med makeMKV og mkvextract - eller hvad det nu hedder) og der har jeg bevidst slået undertekster fra da ungerne alligevel ikke kan læse dem. I første hug havde jeg ikke gjort det - hvorefter der kom undertekster på alle film...

Det kan dog godt være at det er det NazmDK mener når han siger de kan muxes ind i filmen...?

Jeg kan sige at jeg altid kun har haft en mkv fil (som så også indeholder underteksterne)
deadace skrev:Jeg overvejer at købe et Samsung UE55C6005 og spørgsmålet lyder: Hvis jeg kobler en harddisk til USB porten for at kunne afvikle MVK filer, kan tv'et media player så finde ud af også at smidde undertekst filer på?
Jeg har selv et c6005 i 46", og det har ikke noget problem med at vise undertekster på diverse videoformater - heller ikke .mkv. Jeg har dog kun erfaring med .srt-filer, men disse afvikles uden problemer, så længe filen har samme navn som videofilen.
Af NazmDK
Jeg har selv et c6005 i 46", og det har ikke noget problem med at vise undertekster på diverse videoformater - heller ikke .mkv. Jeg har dog kun erfaring med .srt-filer, men disse afvikles uden problemer, så længe filen har samme navn som videofilen.
Så æder jeg mine ord i mig igen :D Nice at man kan det..
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Det virker os fint hos mig med srt undertekster.

3Dbenny