Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af luth
Hej Flatpanels,

Så stod mit tv af her til morgen og som altid sker det når man bare ingen penge har og derfor må jeg se efter tv i den billige ende..

jeg har set på 2 modeller til 5-6000 kr. og det er LG 50PK550N eller Samsung PS50C535 men jeg kan ikke hvordan man sætter kabler på de 2 tv da jeg før har set at nogen producenter har sat dem ud på bagsiden og det gør at det næsten ikke kan hænge på en væg.

Er der nogen der kender en af de 2 modeller og kan bekræfte hvordan tilslutningerne sidder? og har i en holdning til hvilke der er bedst af de 2 ?

Lars
Af Colt
http://lmgtfy.com/?q=50pk550+review

Så allerede som nummer 3 på test freaks kan du se billeder af tv'et i røven..

Og det samme gælder Samsungen..

Desværre i den prisklasse er der ikke helt det samme held med at få dem til at smide det ud i siderne..

Men 90* grader stik kan jo være med til at hjælpe dig lidt så det stadig kan komme tættere på væggen.
Af luth
Hej Colt,

Jeg har siddet og set på forskellige billeder af de modeller men havde måske et spinkelt håb om at der kunne sidde stik u bunden som man bare ikke kunne se på de billeder.

Jeg har en meget lys stue med vinduer bag hvor man sidder er der et af de 2 tv her der så er bedre i den situation?

Lars
Af Colt
der er desværre ingen skjulte stik ;/

Og til en lys stue så er Samsungen klart bedst.

Da denne LG Serie er kendt for at have en tand for meget reflektion. Som jo kun bliver værre i lyse rum.

Har selv storebror til 550'eren som er et lækkert tv! Men købt det til soveværelset som er mørklagt det meste af tiden jeg befinder mig i det :)
Af kaja69
Overvejer også et 50" LG plasma. Dustin sælger 950'eren for 6.700, CineMagic 350'eren for 5.000. Er billedkvaliteten den samme?

950'eren har glasfront. Betyder det dårligere dagslys performance og mere genskin?
Af PhDream
Alle LG plasma fra 2010 klarer sig dårligt i dagslys. Har prøvet 3 af dem, og de er lige dårlige, glasfront eller ej.

Under kontrollerede lysforhold er det ok tv, hvis du altså gider ommøblere dit rum, så det passer til tv'et.
Af Colt
Jeg har selv 50pk950n'eren og der er forskel på panel og design fra 550 til 950.. Man kan læse anbefalingen af den herinde på test's af tv's..

Om man så ligefrem skal ommøblere sit hjem pga. reflektion er vist lidt af en overdrivelse..
Men set i lyset af du bliver ved med at købe 60' tommere der er for store er du sikkert også lidt ekstra pickey med dine tv's :D

Jeg vil så derimod heller ikke sidde og sige det er kanon tv til en meget lys stue.. Og af samme grund står mit i soveværelset..

Se evt. billeder i testen.

Men ja der er forskel på kvaliteten af 550 og op til 950'eren.. Man får det mere..
Af PhDream
Colt skrev:Jeg har selv 50pk950n'eren og der er forskel på panel og design fra 550 til 950.. Man kan læse anbefalingen af den herinde på test's af tv's..

Om man så ligefrem skal ommøblere sit hjem pga. reflektion er vist lidt af en overdrivelse..
Men set i lyset af du bliver ved med at købe 60' tommere der er for store er du sikkert også lidt ekstra pickey med dine tv's :D

Jeg vil så derimod heller ikke sidde og sige det er kanon tv til en meget lys stue.. Og af samme grund står mit i soveværelset..

Se evt. billeder i testen.

Men ja der er forskel på kvaliteten af 550 og op til 950'eren.. Man får det mere..
Går ud fra, at det var møntet på mig. Eller også snakker du med dig selv...

Uanset hvad, er det totalt irrelevant for denne tråd.

Afhængigt af hvem man spørger, er der (ikke) forskel i kvaliteten på 950 og 550. Nogle hævder ligefrem, at 550'eren er bedre. Men du er åbenbart "eksperten" over dem alle. Hvad får man "mere" af?
Af Colt
Selv LG's egen supporter som har været på dette forum i ny og næ som sjovt nok også har været inde på dette emne om forskellen på 550 - 760 til 950 melder blankt ud der er forskel på disse modeller i panelet..

Og går du for sjov skyld ind på LG's hjemmeside og bare bruger 3 sec på at sammenligne kan du jo også se at 950'eren har: TruBlack Filter

Som også bliver nævnt i testen herinde..

Syntes derudover det er sjovt igen igen at du mener at 550'eren kan have bedre panel når du så for et par dage siden melder ud du har købt 950'eren selv. Som jo så også har den mere pris..

Så jeg prøver på ingen måde at være ekspert..

Prøver bare at give den info jeg selv har fået fra folk jeg ved, ved hvad de taler om på denne front eller melder klart ud jeg taler fra egen erfaring..

Tror aldrig jeg har udtalt mig om et Sony eller philips da ikke har undersøgt en skid om disse mærker.. Og derfor intet relevant har at sige.

Men i sidste ende starter man ved en tråd herinde for at få lidt hjælp og info. Og prøver jeg så at give efter bedste evne. Uden nogen sinde at have kaldet mig selv ekspert. Men bliver du måske efter 3-4 LG som du er utilfreds med og så køber et igen?
Christ.
Senest rettet af Colt 14 mar 2011, 15:42, rettet i alt 1 gang.
Af PhDream
For søren, Colt. Du kører bare rundt i det ene og det andet, uden nogen form for sammenhæng. Der er ingen hoved og hale i det, du skriver. Halvdelen af det, du skriver, passer ikke engang.

Jeg ignorerer dig fra nu af, da det bare er spild af tid, og det er klart, at du har et eller andet personligt problem med mig. Du skal ikke rette flere af dine indlæg mod mig personligt. Om jeg så har købt 1000 tv, er det totalt ligegyldigt. Forummet handler hverken om mig eller dig. Du bliver meldt til moderatorerne, hvis du fortsætter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Godt så, drenge. Så skruer vi ned for mudderkastningen. Personlige angreb hører ikke hjemme i et åbent forum. Hvis I vil kalde hinanden navne, så kan det gøres via private beskeder.

Det her er et forum og man behøver ikke være enige. Det betyder dog ikke, at der skal kastes om sig med spydigheder når man ikke får ret. Hold det på et sobert niveau.
Af luth
Jeg er rigtig glad for mit svar og er jo så ked af der ikke er stik i bunden af nogen af de 2 tv :(

Lars