Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Winz
Hej

Mit "mediecenter" (PC) har HDMI out der understøtter lyd ud.
Højttalerne er Logitech Z-5500, der har Optisk og Coax ind.
Tv'et er Panasonic VT20.

Mit spørgsmål er:
Kan det lade sig gøre, at få lyden (inkl. surround) fra PC'en via HDMI til TV'et og videre til Z-5500 via optisk (toslink) ?
Når jeg kigger i opsætningen af højttalere i softwaren til lydkortet på PC'en, lader det til, jeg kun kan vælge "Stereo". Er det fordi PC'en "detecter" TV'et som værende kun stereo og jeg derfor kun kan vælge stereo ? Er det noget opsætning et sted i enten BIOS på PC'en, eller i driver/softwaren for lydudgangen på PC'en ? Opsætning på TV'et ? Eller kan mit ønske kun blive opfyldt såfremt PC'en kører med HDMI 1.4 ud ?

PFT.
Winz
Af Mithrandir
Jeg har næsten samme problem...
Jeg har et G20 TV og en Panasonic DVD optager (kan ikke huske modellen)
jeg ville også gerne køre surroundlyden fra DVD optageren, gennem TV'et med HDMI og videre til min forstærker optisk (da jeg kun har en optisk indgang i forstærkeren)
men det kunne jeg ikke få til at virke - jeg kan sagtens få surround fra TV'et til forstærkeren fra DR HD f.eks. men det virker som om TV'et konverterer alt lyd fra HDMI-ind til stereo...
jeg har ikke kunne finde en indstilling eller noget, så jeg ville da også blive super glad, hvis der er nogen der kender en løsning