Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Parintachin
Hej med jer

Jeg har en lidt speciel forespørgsel.

Jeg savner en stor skærm til at se film og spille på.

Den vil blive tilsluttet en computer til at starte med, på sigt en mac mini og en konsol eller to.

Den vil aldrig se skyggen af et antennestik; derfor er tuneren komplet irrelevant. Jeg har allerede fornuftig lyd; hvis der ikke er højttalere i vil jeg ta' det som et plus.

Det jeg egentlig helst ville ha' er en fullhd computermonitor på 40"+, men det kan man jo ikke få - derfor er jeg jo nok nødt til at købe et fjernsyn. Men hvad kan I anbefale?

Kravene er: 40"+, fullhd, 3-4 hdmi indgange; en dvi eller displayport er fint men ikke et krav.

Tuneren vil være en blindtarm; menusystemet behøver ikke at være noget særligt bare den kan sættes op. Fjernbetjening, features som netadgang og pvr er fuldkommen ligegyldige - jeg vil til gengæld gerne ha' så meget billede jeg kan få for pengene.

Budgettet er 5-8k.

På forhånd tak (o:
Af Parintachin
Hmm .. ikke megen respons. Nå pyt - der er godt gang i debatten i andre tråde (o:

Jeg opper den med et bud:

Jeg har lidt kig på et Samsung LE46C755 - hvad siger folket? Vil det opfylde behovet? Er der et bedre bud der ude inden for budgettet?

Det er et 3d tv; egentlig mest fordi det koster så lidt ekstra - men betyder det at det ødelægger anden ydelse?