Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Theis k
Hej
Jeg har lige fået mit nye LG 50pk350N, og det er jeg rigtig glad for. Dog har jeg svært ved at finde ud af, hvordan de digitale kanaler fungerer. Ved den automatiske kanalsøgning fandt den alle de analoge kanaler, men ingen digitale. Jeg har læst at man skal indstille "land" til "Sverige", men jeg ved stadig ikke hvordan man finder de digitale (og manualen er ikke meget værd i den henseende). Er det noget med at jeg manuelt skal indstille frekvens og netværks-id? Det virker godt nok besværligt - mit Samsung fandt det hele automatisk uden problemer.

Er der nogen af jer der kan guide mig? Jeg bor i Århus og har Stofa.

Theis
Af Cubizix
Hej Theis..

Tilykke med skærmen, kanon lækker skærm. :o)

Køre du med Yousee? Hvis ja så skal du starte med at vælge Danmark og Yousee under "Konfig" der hvor du vælger om du køre med cabel osv.

Når du så derefter går ind i Auto indstil. Så vælger du enten "Bruger" eller "Fuld", hvis du vælger "Bruger" så starter yousee på 148000, og du kan se dit Netværk's ID på www.yousee.dk/netid

Vælger du "Fuld" så finder den alt på alle frekvenser der kommer ud af dit kabelstik, nok omkring ca.208 kanaler på Digital hvis du har fuld yousee pakke.

Derefter er det blot at flytte rundt på kanalerne så du får dem op i rækkefølgen i tilhørende menu.. "HUSK at slå auto nummerering FRA, inden du trykker på start i auto indstil" Ellers kan du ikke flytte rundt på kanalerne men kun springe over...

Søger du blot på Standard i Auto, så finder du 18 digitale kanaler, men alle siger de kræver CI-modul..

Pøj Pøj med det.. Håber det hjalp på dit problem.. :o)
Af Theis k
Hej Cubizix, tak for svar!
Jeg har Stofa - ved du om det er samme fremgangsmåde?
Af Lars K
Det er det...N modellerne er forberedt til Yousee og Stofa + flere. Der ligger profiler derinde med navn på udbyder, når du vælger Danmark som land
Af Cubizix
Nexus skrev:Det er det...N modellerne er forberedt til Yousee og Stofa + flere. Der ligger profiler derinde med navn på udbyder, når du vælger Danmark som land
Jeps..

Og velbekommen :)
Af Theis k
Jeg har lige opdaget, at jeg har fået en ikke-N model, da der er sket en fejl i lageret. Er det stadig muligt at finde de digitale kanaler, selvom det ikke er en N-model?
Af Lars K
Ja det er muligt. Sverige som land og så info for det kabel netværk du er tilkoblet i form af frekvens på 346 mhz og symbolrate 6900.
Af Theis k
Super, Nexus. :)
Skal jeg ændre noget ved netværks-ID'en?
Af Lars K
Nej der vælger du bare 0
Af Theis k
Hej igen
Nu har jeg set på lidt på kanalsøgningen, og den starter som udgangspunkt på 362000 kHz - hvis jeg skal ned på de nævnte 346 MHz, så skal jeg sidde med venstre piletast på remoten i bund i uendeligt lang tid, da den kun tager 1 kHz ad gangen.... gaaaab! :s Er der en nemmere løsning, som jeg har overset?
Af Phaerox
Theis k skrev:Hej igen
Nu har jeg set på lidt på kanalsøgningen, og den starter som udgangspunkt på 362000 kHz - hvis jeg skal ned på de nævnte 346 MHz, så skal jeg sidde med venstre piletast på remoten i bund i uendeligt lang tid, da den kun tager 1 kHz ad gangen.... gaaaab! :s Er der en nemmere løsning, som jeg har overset?
Jeps.. :) Du kan når feltet er markeret med blå eller hvad farve det nu er blot bruge dine talknapper for at indtaste 346000 :)
Af Theis k
Phaerox skrev:
Theis k skrev:Hej igen
Jeps.. :) Du kan når feltet er markeret med blå eller hvad farve det nu er blot bruge dine talknapper for at indtaste 346000 :)
Det lyder lidt nemmere, ja. :D Jeg synes bare jeg havde prøvet, men åbenbart ikke rigtigt. Jeg prøver igen. Tak!