Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benny Nielsen
Siden man begyndte at sende digitalt, har jeg af og til haft grynet billede på nogle enkelte kanaler. Pludselig bliver de gode igen, men så kan der dukke andre dårlige kanaler op. I andre perioder er alle 30 kabel Tv super gode, på min 4 år gamle Philips fladskærm.
Jeg ved at "You See" siger, at kablerne skal være dobbeltisoleret. Gælder det alle eller kun antennekablet?
Hos Fona siger de mit kabel er OK. Det er et alm. coaxialkabel, som er isoleret med metalstrømpe.
jeg har tidligere læst på "Flat Panel", at folk har skiftet deres kabler, uden det har hjulpet. Er "You See" forkert på den?
I øjeblikket er det helt tosset på DR 1, DR2 og TV2.
Hvad kan jeg gøre?

Benny
Af Phaerox
Hej Benny.

ved ikke om du har fået svar på spørgsmålet andetsteds da det er lidt tid siden.

Men det Yousee mener er at Antenne kablet der skal være dobbelt skærmet. Det der sker er typisk, at ved brug af normalt antenne kabel, bliver signalet ganske enkelt forstyret af enten luftbårne signaler, eller andre forstyrrelser som Mobiltelefoner, trådløse netforbindelser osv.

Jeg havde selv samme problem på mange af mine digital kanaler og HD kanaler hvor billedet er fint i nogen tid hvorefter der kommer lidt flimmer eller pixelering hen over skærmen i kortere perioder. Nogle kanaler var ganske enkelt ganske ubruglige pga støj. (Køre også med Yousee Kabel)

Jeg indvesterede i følgende kabel :
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 41_da.html

Siden har der ikke været skyggen af støj på mit billede, så de ekstra penge har været alt værd på min egen opsætning.

Fona's sælgere er ikke uddanede i andet en salg af produkterne og har sjælendt et særligt omfattende kendskab til produkter og teknikken bag dette. Hvis de kan sælge deres kabler (Løsdele som i øvrigt er det med mest profession i elektronikkæder som Fona & Elgiganten) så er de ganske tilfredse og det er de færreste kunder der brokker sig fordi kunderne mange gange ved endnu mindre.

Spørg fagpersoner eller på disse Fora hvor folk snakker ud fra erfaringer og mange gange uddannelse inden for elektronik. :D
Af Phaerox
Prøv at spørg en Fona mand om der er noget der hedder 9.1 Surround.. ;) og hvad forskellen på Dolby Pro Logic IIz & IIx er. Får du med garanti ikke meget konstruktivt ud af. :D
Af Benny Nielsen
Tak til Jer.

Problemet er nu løst.
Jeg har købt et dobbeltisoleret antennekabel hos Fona, og det virker perfekt. Ingen støj mere.

Hilsen Benny