Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af irma_n
Så er den store monster ankommet og det er sku et dejligt fladskærm - billedet ser bare godt ud og nu skal jeg i gang med at indstille den.

Her har jeg læst lidt at der er en indkørsels tid på 200timer for en plasma - er dette absolut nødvendigt? Der kommer nok til at gå et par måneder før jeg har set de 200 timer :-) så er der noget farligt hvis jeg ikke fører de steps den indkørsel angiver - jeg ser blu ray et par gange om ugen, og ellers film via pc og tv - er dette godt nok?

Plus - den skal op og hænge på vægen og til det har jeg en vasa ophænger - meeeen den er godt nok besværligt at få på skærmen - det jeg skulle gøre før var at placere fladskærmen vandret med skærmen på gulver for at få vasa på - men det var en lcd skærm. Må man placere en plasma tv sådan? Altså med skærmen på gulvet så bagsiden af fjernsynet ligger vandret ??

på forhånd tak
Af trykkertor
Var jeg dig ville jeg lade skærmen stå på sin egen fod mens du monterer festet bagpå.
Eller få en hjælper til at holde tv på et bord mens du fæster.
Skal du ligge tv ned, ville jeg gjort det på et bord med et mykt tæppe eller en dyne på.

Du kan sagtens tage tv i normal brug fra starten af.
Men vær lidt fornuftig med hensyn til at fylde skærmen ud så der ikke kommer sorte bjælker på i starten.
Og se ikke kun 1 tv-kanal med samme logo nu i starten.

Og du kan jo med fordel køre en Blu-Ray på repeat natten over de første par netter. Så er den allerede kørt 50 timer på mindre end en uge.

Men tag den i normal brug du.
Husk at 9 ud af 10 der køber et plasma, pakker den ud og bruger den som normalt fra dag 1.
Af Jens525
Jeg valgte at indkøre mit i de første ca. 100 timer. Dvs. meget blandet tv, og meget brug af ruller funktionen.
Mht.montering af Vesa beslag, kan du sagtens placere tv'et med skærmen ned mod gulvet. Bare sørg for at lægge et tæppe eller en dyne under. Dette er mere af hensyn til rammen som kan blive ridset.
Man må gerne ligge et plasma tv ned, men man må ikke køre med et plasma tv, der ligger ned. Dette er af hensyn til rystelser på glaspladen.
Af Kopite
Hmm....det ville måske være en idé at fortælle det til HiFi-Klubben! De kom med mit på en trailer, og der var bestemt ikke mulighed for at den kunne stå op under transporten !:(

MEN billedet fejler intet og det er vel i bund og grund det vigtigste! :)

Iøvrigt kan du sagtens bruge tv'et med det samme....bare undlad at bruge "dynamic"-indstillingen. Jeg har selv indstillet mit efter Dennis Thomsens kalibrering og bruger dén og "standard" (en gang imellem) - og så kører jeg min break-in DVD om natten :)