Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Dav..

Søger lidt hjælp ang. ny skærm jeg overvejer at købe som fast PC monitior da jeg har sendt mit UE46c6005 tilbage da der var alt alt for meget respons tid samt clouding på..

Jeg overvejer stærkt: LG 47LE850N eller 8500 importet da der er meget at spare i den serie..

Årsagen er klart / kun at den skulle kun have 1ms i respons tid..

Er der nogen der har nogen erfaringer med TV til pc og noget jeg bør være ekstra opmærksom på ??

Er helt klar over det skal være LCD eller LED da det bliver meget statiske billeder.. Men skal bruge noget i 45+ størrelsen som også er hurtigt nok til at kunne tåle lidt FPS spil osv. i ny og næ..

Håber på lidt konstruktiv hjælp og evt. forslag.

Er meget interesseret i om det 1ms - er det rette mål for ikke at få den form for "slide delay på mus og aim i fps spil"
Af tjens
TV har som hovedregel for stort "input lag" til at være egnet til fps-gaming.

Det du skal prøve er de nye 120hz gamer pc-skærme: Her kører musens bevægelser væsentligt mere flydende.
Men de fås desværre ikke i den størrelse du ønsker.

Samsung C535 har været nævnt som et TV med lavt input lag.

Men jeg mener, at en 24" 120hz skærm er det eneste rigtige til FPS spil.
Af Colt
Har solgt mine 3x 24' da de fylder hele bordet.. For at skifte ud til en enkelt 45'+ skærm..
Hvor jeg håbede på at UE46c6005 ville virke.. Men der var for meget delay..

Men jah som sagt syntes jeg de 1ms på Lg'eren virker super lovende..

Hele ideen er at få hængt det op på vægen og dermed eliminere al den plads den form for størrelse tager på et bord.

Så søger lidt et godt alternativ inden jeg går ud og fyrer for mange penge af på det igen :)
Af Colt
Håber stadig på lidt indsigt :)
Af Steen Bay
Avforum's test (LE8900) viser at input-lag er omkring 40ms, og det er det der er relevant ved spil, ikke den opgivne 'responstid' i specs. Havde du forøvrigt ikke haft C6005 længere end 2 uger? Hvordan kunne det så lade sig gøre at sende det retur?
Af Colt
Havde en RMA sag på det.. Så havde forlænget fortrydelses ret..

Hmmm det da røv irriterende med den respons tid..

Nogen LED forslag til pc ? :/