Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perudo
Hej alle,

Jeg er lige nu indehaver af et LE32A656A, men I og med at jeg skal til at flytte hjemmefra er jeg i gang med at kigge på nyt TV.

Jeg har indtil videre snævret feltet ind til: Sharp LE820 og Samsung C755 begge to i 46".

Jeg kan godt lide at se film. Jeg elsker at game. gamer Bad copmany 2, mass effect, MW2 så nogle rimligt hurtige spil.

De to ting som jeg mangler at bestemme mig omkring er følgende.
Hvor anvendelig er Timeshift funktionen på samsungen, kontra på sharpen. Jeg ved godt at sharpen har en 8gb flah hukommelse som slettes, og at samsungen skal have en harddisk. Nicolaj Sonne fra so ein ding, anmelde i jo C8705 og der nævnte han at når man recorder, fjernes recording skiletet ikke, er dette også tilfældet med C755, hvor god er kvaliteten af de recordings den laver?

mhb. på gaming. Hvor stor en betydning har den input lag, på C755 er den kritisk i forhold til de hurtigere spil, eller er det noget der er til at se igennem fingre med, ligeledes med sharpen?

Hvor stor er billedforskellen kvalitetsmæssigt? mhb sort, ujævnt lys, farvenøjagtighed?

jeg er ligeglad med 3d, tykkelsen betyder ikke så meget, jeg skal se på mit TV forfra ikke fra siden eller bagfra:)

grunden til at jeg kigger efter LCD/LED og ikke plasma er på grund af strømforbruget, som studerende er det jo en god til at spare på :)

Til slut,
kom med jeres tanker og input. Hvis i stod i min situation hvad ville i købe. og valget skulle falde på en af disse to skærme.

Mange tak for jeres tid og hjælp.

Mvh

Dyna
Af Mysen
Hejsa

Jeg kan se, at du har været inde at kigge på den nylige tråd om disse to modeller, men jeg går ud fra, at du stadig mangler lidt viden, sidewn du opretter ny tråd om præcis samme modeller?
Den får du bedst ved at læse testsene af de to. Sharp er testet herinde og på avforums.com mens Samsung'n er testet på hdtvtest.co.uk og avforums.com.
-masser af læsestof.

C755 har et ganske flot sortniveau, - bedre end Sharp, men ikke lige så godt som Panasonics G20 i samme prisklasse. Der er et input lag på 40 ms. Du er nok en af dem, der mærler det, men det kommer nok an på, hvor god d er, og hvilket tv, du er vant til at spille på.
Sharp har dårlig standardindstilling og et knap så godt sortniveau, og så lider den lidt af ujævnt bagbelysning pga. edge-led belysningen. Den er til gengæld perfekt til spil.

Timeshift virker automatisk på Sharp. På Samsung skal man bede den om det. Men kun en gang, og så fungerer det automatisk herefter.
Recording skiltet fjernes ikke under optagelse på c755. Desuden er der andre optageproblemer på det, men det er alligevel absolut bedre end ingenting.'
Perudo skrev:grunden til at jeg kigger efter LCD/LED og ikke plasma er på grund af strømforbruget, som studerende er det jo en god til at spare på
Penge skal ikke være årsagen til at fravælge Plasma. Startprisen på plasma er meget lav ifht. hvad du får, og derfor er det ofte den billigste investering alligevel. Panasonic G20 er bedre end disse to og billigere. Der går en del år år, inden den bliver dyrere pga. strømmen. Til gengæld er der risiko for burnin, hvis du spiller sindsygt meget med statiske billede såsom ammunition i skydespil, og derfor kan LCD være en fin idé.
Af Dyna
Mysen; Tak for svaret, der er vel ikke andet for end at prøve og bestille samsungen også se hvor galt det står til med den der input lag.

Kom lige i tanke om en ting. Hvad er der af alternativer til c755 som har de samme funktioner og features men som har en lavere inputlag.

Tak for det hurtige svar.
sry ang. det der med topics....

Best regards

Dyna