Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Købte lige før nytår en 46VT20 skærm om vi er glade for den
godt TV billede

men DVD billede er jo forfærdeligt alle nærbilleder der er øerne på folk lavet med Lego klodser

alle skrå skarpe vinkler er som trapper lavet med Lego

nu tænker jeg så jamen er det DVD afspilleren der er noget lort det er en super billig afspiller fra Harald nyborg med HDMI

og der er ikke synligt forskel om jeg vælger at sætte den på 720p 1080i 1080p eller nogen af de andre mener der er 5 eller 6 muligheder på DVD'en

jeg har prøvet med scart og med HDMI kablet der er lidt udglatning på Lego effekten med scart kabel men kun meget lidt

der er 6 7 valg af signal HD RBG compatible osv. ved ikke noget om hvad der er hvad og hvad den bør stå på men igen syntes jeg det er minimal forskel der er når jeg skifter mellem dem

så ja spørgsmålet må være er det bare sådan at TV signalet er bedre end DVD ?

Er det mine indstillinger på TV eller DVD ?

er det dårlig DVD og der skal anden til ?

vis det er anden DVD så skal det vil være Blueray med 3D nu vi har TVet til det den kan vil også køre DVD i ordentlig kvalitet ?

ja lad mig høre hvad i har at sige så jeg kan blive lidt klogere :)
Af bantam
Nogle af de helt billige afspillere kan ikke de-interlace korrekt - de halverer i stedet den lodrette opløsning, og så får man de effekt, du nævner. Problemet er særdeles tydelig på fladskærme (og naturligvis specielt i de store størrelser, der forstørrer problemet).
Af Killroy
ja nu du skriver det så virker det til at være lodret der er problemet

ja har luret migselv men der er sku ikke lige 3000kr til en afspiller

hvad er dommen over panasonic DMPBDT100EG den koster 1750 hos elgiganten
Af trykkertor
Den vil være meget bedre end din nuværende spiller.
Det er der forskellen på dyre og billige spillere er.
De dyre kan nærmest lave "guld af gråsten" i sine scalere.
Havde selv for nogle år siden en Denon DVD-afspiller til 9.000,-!!!
Og det er den bedste dvd-spiller jeg har haft.
Lige nu har jeg DMP-BDT300, og den virker bare godt den også.
Aldrig set en eneste lego-streg eller trappe på vores 63" Plasma, eller 92" projektor-billede.

En DVD i PS3 derimod giver mig et markant ringere billede på nogle af de gamle svære dvd-plader der er interlaced.
Af trykkertor
Her har du Denon 3910 som er den dyre gode dvd-afspiller til en god pris.
http://www.dba.dk/dvd-afspiller-denon-3910/id-70836579/

Men for at købe den så må det være fordi du har et hav af dvd-plader.
Ellers er jo fremtiden, og nutiden, Blu-Ray.
Så da ville jeg hellere købt en Blu-Rayafspiller der er god til Dvd også.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis der kun sammenlignes på billedsiden, tror jeg ikke, at der er forskel.
Den dyre model har lidt på lyddelen, medølgende wifi dongle, 2 HDMI udgange ( nyttigt ved surroundreceivere, der mangler 3D kompatibilitet ). Dertil kan lægges lidt "fiflen" med lyden via software ( kan lyde som en rørforstærker ). Hvis HD lyd konverteres i afspiller, er der flere analoge udgange på BDT300.
Af trykkertor
Og her er Denon 2910, som er næsten lige så god som Denon 3910.
Dårligere til cd-musik på analog ud, og har ikke 7 kanals analog ud.
Men bruger du HDMI vil den nok prestere tæt på 3910.
500,-
Et must om du som nævnt har mange dvd-er og ikke vil købe en ny dyr blu-rayafspiller.
http://www.dba.dk/dvd-afspiller-denon-d ... -70831198/
Af Killroy
mine behov til en afspiller

jamen ville gerne det var en panasonic kan godt lide når tingene passer sammen det er lidt en fryd for øjet syntes jeg

der ud over ja et godt billede på DVD Blueray og da også gerne 3D nu fjernsynet har det (Migselv DMPBDT100EG er da en 3D Afspiller ??)

af lyd der er det et ældre 5.1 Phillips system vi har uden hdmi
har en drøm om et dyre Bose anlæg men det er ikke i år så det behøves der ikke at blive taget højde for i forhold til afspilleren når vi taler 1500-1700kr

hvad skal jeg med wifi dongle til min DVD ? har det i TV er det ikke bare de samme ting det kan bruges til ?

og ja skal da være blueray afspiller nu vi har brugt penge på et "dyrt" tv

vi er begge hjemme gående for tiden fruen mistede jobbet her til krisen
og jeg søger pension pga mine skavanker hehe
så PT er der ikke lige planer om de dyre investeringer i lyd eller andet teknik men ville da være rart at kunne se en film og få et ordentligt billede og fornuftig lyd
Brugeravatar
Af MigSelv
DMP-BDT100 er en 3D afspiller, og vil være et godt valg.