Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg er i øjeblikket på udkig efter et nyt fjernsyn, og jeg har på forhånd ikke nogen krav til en bestemt teknologi eller mærke – kvaliteten skal bare være i højsædet. Prislejet jeg ønsker at ramme er 10.000 – 14.000 kr. Hvad angår størrelse, havde jeg egentlig tænkt 40 tommer, men efter at have læst artiklen om størrelse her på flatpanel.dk, kan jeg forstå, at jeg godt kan gå op i 50 tommer, når jeg sidder 3 meter væk. Jeg vil gerne have 3D featuren med. Slutteligt er design mindre vigtigt for mig – jeg ønsker kun at betale for billedet, jeg ser.

Mit spørgsmål til jer her på forum er nu, om januar/februar 2011 er et meget dårligt tidspunkt at købe fjernsyn på? Jeg kan forstå på flatpanels, at Panasonic og Sony sender nye modeller på markedet i februar/marts og Samsung en måned eller to senere. Med lanceringen af nye modeller vil priserne på ældre så ikke falde? Jeg har egentlig et godt øje til Panasonic VT20, men jeg er simpelthen nervøs for, at produktet falder for meget i pris i februar, og så vil jeg hellere have en ny model til den gamle models pris. Mon ikke det bliver muligt at købe en af de nye modeller fra Samsung/Sony/Panasonic for 14.000 kr.? Ud over rent økonomiske overvejelser har jeg også nogle tekniske: Er det ikke værd at vente på den nye teknologi? Måske det bliver nemmere at vælge mellem plasma og LED? Jeg får 2. generation af ”gode” 3D TV at se.

Venlig hilsen

Kenneth
Brugeravatar
Af MigSelv
Så tæt på de nye apparater, da ville jeg vente de par måneder.
Af maskus
Hej

Jeg tror ikke at priserne falder så meget mere; men at skærmene blot udgår fra sortimentet... men selvfølgelig kan man ikke altid vide det. :)

VT20 kom vidst først omkring maj 2010, og stod indledningsvis til 20000,-og koster nu omkring 14000,-. Forvent at de "tilsvarende" skærme kommer samme tid og selvfølgelig vil starte med vejledningspriserne. Jeg tror personligt ikke på, at du kan få 50-55VT30 til 14-15000 som startpris. Måske kan du få GT-serien til den pris eller deromkring.

Samsungs c7705 startede på omkring 15000, mener jeg, og står nu til 11000 ca. Så det var en mulighed at vente på den.

Personligt ville jeg nok vente lidt; men med risiko for yderligere ventetid; førend de gode skærme falder i pris til dit prisleje.

/kusk
Brugeravatar
Af MigSelv
Info og priser omkring Panasonics nye modeller, vil efter det oplyste, blive "frigivet" i DK 14-15 februar 2011 ( jvf. AV-Connection ).