Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MKT
Hej allesammen

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad det helt præcist går ud på med LG's N-mærkning. Jeg kan læse på deres hjemmeside at "garantien ikke dækker", men hvilken garanti er der snakke om og tv'et er vel stadig dækket af reklamationer?

Jeg har skrevet mail til LG support, men fik ikke svar på det jeg spurgte om. Jeg har ringet til LG support, men fik bare oplyst tlf. åbningstider hvorefter der blev lagt på OG jeg har skrevet til LG's branchemedlem her på forum, som har læst beskeden men ikke har haft mulighed til at svare endnu. Så er der nogen derude der kan fortælle mig om det der s**** N-mærke er 2000 kr mere værd?
Af Mxee
N, betyder at det er en nordisk model og er blevet testet med vores signaler. Mener også der er Pixel garanti på.

Meen, reelt er det ikke så meget værd.
Af Mysen
Udover pixelgarantien, er der også onsite reparering. På modeller uden N bliver du nødt til at sende det afsted til rep.

Desuden er det ikke til at sige, hvad de danske tv-udbydere finder på i fremtiden, og så kan det være at tunerne på den ikke-nordiske model på et tidspunkt ikke er kompatible med dit tv-signal.
Af MKT
Betyder det, hvis eks. TDC skifter signal så min tuner ikke længere virker (eller hvad ved jeg) sender LG en tekniker ud og skifter min tuner til en der fungerer?
Af MKT
Ja okay, jeg var måske for hurtigt ude med at forstyrre jer alle sammen. Fik svar fra LG's branchemedlem i dag:
Morten J LG skrev:Mht. til N-modeller er det sådan, at vi tilretter tunerne i TV'et, så de passer til det danske marked og i sidste ende skal de godkendes af Yousee, Stofa på DVB-C nettet og endeligt skal vi også Boxer godkendes, hvor dette i sagens natur er tilrettet DVB-T nettet. Fælles for alle udbydere er, at de af og til kommer med ny tilrettelser i større eller mindre grad - der kan vi ikke garantere at en ikke N-model vil kunne virke i det lange løb. En N-model vil desuden automatisk søge efter softwareopdateringer, hvilket international model ikke vil.

Sidst men ikke mindst, så er N-modellerne omfattet af vores lokale danske service, der bl.a. inkluderer on-site service hvis TV'et skulle fejle et eller andet. Skulle der være et problem med dit TV, vil du kunne få besøg af en LG tekniker hjemme på egen bopæl i stedet for at skulle pille TV'et ned og bringe det ned til forhandleren. Ved at købe en international model, ville du selv skulle bringe TV'et ned til den forhandler hvor du har købt det.
Af reneaalborg
Lyder jo godt, har været super glad for Samsungs Prestige service.
Dækker LG også i 2 år ligesom Samsung, altså har man reelt 2 års garanti med onsite reparation eller afhentning til reparation?
Af MKT
reneaalborg skrev:Lyder jo godt, har været super glad for Samsungs Prestige service.
Dækker LG også i 2 år ligesom Samsung, altså har man reelt 2 års garanti med onsite reparation eller afhentning til reparation?
Ja den gælder i 2 år.