Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej panel eksperter;)
Har lige et spørgsmål vedr. en LED skærm, håber I vil svare på det, selvom det ikke drejer sig om PLASMA:)

Er LG 42LE5300 den samme model som LG 42LE530N?, går ud fra, at det har noget at gøre med at N står for Nordisk/skandinavisk model? er meget i tvivl om jeg skal vælge 42" modellen eller 47"

Og er der nogen der er faldet over andre test af denne skærm (end anbefalingen fra EISA) ?
Den har jo vundet titlen som årets(lcd/led) skærm 2010/2011 i den lave prisklasse, så der må jo være noget om det, men hvad siger I, er der nogen der har set den?
Det skal lige siges, at jeg har læst alle tråde i forum + jeres egne anbefalinger.
Men 99 % af alle tråde bliver g20 eller andre plasma skærme anbefalet, så jeg savner lidt info omkring LED/LCD - Har en ekstrem lys stue, så Plasma er desværre ikke en option for mig.

På forhånd tak:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er korrekt, at de danske versioner eks. hedder 530N og at den tilsvarende europæiske version hedder 5300. Forskellen ligger i hvilken slags garanti du får på skærmen.
Af Steen Bay
Hdtvtest.co.uk har testet 42LE5900 som vel burde være meget lig LE530/LE5300. Andre muligheder kunne være et Sony EX710 eller måske det lidt dyrere Panasonic D28 med scanning backlight. 42" vil være OK med en siddeafstand på op til ca. 3 meter. Og ja, det kan nok til tider være lidt svært herinde at 'få lov' til at fravælge plasma, men med tilpas gode begrundelser som f.eks. din med en "ekstrem lys stue", så går det dog som regel alligevel. 8)
Af jalle73
Hej Steen og Yakken,
Tak for input, trods det at vi snakker LED/LCD ;)

Jeg har kigget lidt på ala test, og der kommer LE5300 serien ind på en score på 88 %, hvilket ikke virker super ophidsende, sikkert noget af det bedste til prisen, men hvis man vælger et 46"/47" i LCD istedet for LED, kan man nok finde et i samme prisklasse med en langt bedre score :
http://alatest.dk/searchaction.html?key ... itstart=25

Jeg er lidt i tvivl om, hvor seriøst man skal tage ALA scoren? er der nogen af jer der har viden omkring dette?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
alaTest er blot en side, der samler op på anmeldelser fra både brugere og professionelle, men deres score er noget misk-mask af en sammenblanding. Den bør du ikke lægge for meget i.