Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MKT
Hej alle

Jeg har næsten bestilt ovennævnte tv, men vil lige høre om der er nogle kendte problemer med det ligesom der er nævnt en del om buzz ved Panasonics G20?

Ud over det fattede jeg ikke lige deres pixelfejlpolitik. Er der nogen der kender den for nævnte model? Jeg har læst et sted at der er 0-pixelfejl-garanti på PK950 modellen, men er det også gældene her?

Og til sidst er jeg lidt nysgerrig efter hvor vigtigt det er at det er N-mærket og hvad det mere præcist betyder end LG's beskrivelse:
LG’s tv-produkter er N-mærkede fra og med 2010. Det betyder, at de udelukkende er producerede til det nordiske marked. Produkterne er således tilpasset til Labwise, Canal Digital og andre certificerede operatører samt udstyret med software som opdateres automatisk. Tv-produkter fra og med 2010 uden N-mærkning er ikke omfattede af garantien.
Hvilken garanti er det nye tv uden N-mærket ikke er omfattet af og er der nogen herinde der har haft brug for garantien?
Brugeravatar
Af kerovan
Er lige med på en lytter her, er nemlig også rigtig meget tæt på at bestille det nævnte tv.

Men for mit vedkommende så vil jeg have "N" versionen, de andre er så vidt jeg ved nemlig parallelimport.

De har den inde på fladskærmsshoppen.dk til 7360,-
Det må jo siges at være en lækker pris, og så følger der 4 års garanti med + 100% pixelgaranti

Den er meget fristende at hoppe med på, men er der nogen herinde der har erfaring med fladskærmsshoppen.dk ?
Af Shutdown
Jeg er virkelig glad for mit, og mener at hvis man vil have 100% pixelfels garanti skal det være en N model. Jeg har INGEN problemer med buzz, retention osv. Bare super billede.
Af Czuba
Shutdown skrev:Jeg er virkelig glad for mit, og mener at hvis man vil have 100% pixelfels garanti skal det være en N model. Jeg har INGEN problemer med buzz, retention osv. Bare super billede.
Hvordan med reflektioner i dagslys? Er det noget du ser som et problem?
Og hvordan med tændte lamper i aftentimerne?

Undskyld til trådstarter for off-topic...:)
Af Mysen
Czuba skrev:
Shutdown skrev:Jeg er virkelig glad for mit, og mener at hvis man vil have 100% pixelfels garanti skal det være en N model. Jeg har INGEN problemer med buzz, retention osv. Bare super billede.
Hvordan med reflektioner i dagslys? Er det noget du ser som et problem?
Og hvordan med tændte lamper i aftentimerne?

Undskyld til trådstarter for off-topic...:)
Læs testen af PK950N

PK760N er stort set det samme tv, blot uden sortfilteret, og derfor er det nok ikke så smart til en meget lys stue.
Af Shooter DK
jeg er mildest talt skuffet over denne skærm den lever slet ikke op til min 3 år. gamle samsung Le40M87 håber den bliver bedre når der er gået de omtalte 200 timer :(
Af THM
Mysen skrev: Læs testen af PK950N

PK760N er stort set det samme tv, blot uden sortfilteret, og derfor er det nok ikke så smart til en meget lys stue.
tror ikke det omtalte sortfilter er meget bevændt, syntes i hvert fald ikke det ser sådan ud på pk950n, har dog ik set pk760.
men syntes det underbygger min påstand at Rasmus skriver i anmeldelsen at pk950 har værre reflektioner end panasonic X20, som så vidt jeg ved ikke har noget sort filter af nogen art...
Af Shooter DK
reflektionerne er efter min meing intet problem
Af Shooter DK
kerovan skrev:Er lige med på en lytter her, er nemlig også rigtig meget tæt på at bestille det nævnte tv.

Men for mit vedkommende så vil jeg have "N" versionen, de andre er så vidt jeg ved nemlig parallelimport.

De har den inde på fladskærmsshoppen.dk til 7360,-
Det må jo siges at være en lækker pris, og så følger der 4 års garanti med + 100% pixelgaranti

Den er meget fristende at hoppe med på, men er der nogen herinde der har erfaring med fladskærmsshoppen.dk ?
husk lige på at det altså ikke er inkl. 4 års forsikringen. Der står KAN leveres forsikring men så skal der betales ekstra.
Af Czuba
Shooter DK skrev:jeg er mildest talt skuffet over denne skærm den lever slet ikke op til min 3 år. gamle samsung Le40M87 håber den bliver bedre når der er gået de omtalte 200 timer :(
Hvordan skuffet?
Af Mysen
THM skrev:
Mysen skrev: Læs testen af PK950N

tror ikke det omtalte sortfilter er meget bevændt, syntes i hvert fald ikke det ser sådan ud på pk950n, har dog ik set pk760.
men syntes det underbygger min påstand at Rasmus skriver i anmeldelsen at pk950 har værre reflektioner end panasonic X20, som så vidt jeg ved ikke har noget sort filter af nogen art...
Jamen det var jo netop den ringe håndtering af reflektioner af PK950n, der var min pointe. Og på den har de "prøvet" at mindske reflektioner, hvilket jo må gøre lillebror, hvis ikke ringere så i hvert fald ligeså ringe.

Jeg har set X20, og PK350, der skulle have samme front som PK760n. I stuen med PK350n var det ikke et problem. Det var det i stuen med X20 var det et problem, og i min stue ville ingen af dem være praktiske. Jeg tror ligeledes det kan være tilfældet for trådstarter, når han nævner det indfaldslys.
Af Shooter DK
billed står ikke lige så skarpt og er ekstremt fnidret og så lige en del retention :(
Af Mysen
Hvor tæt sidder du på tv'et? Har du slået billledforbedringerne fra? Kommer du fra et LCD? - Plasma kan nemlig godt forekomme mere uskarpt en lcd, hvilket jeg faktisk foretrækker ifht. en skarphed, der kan føles lidt uægte.

Men surt ikke at være tilfreds :(