Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej TV-orakler..

Jeg må indrømme jeg ikke har kigget alle tråde igennem inden jeg skriver denne, men der er virkelig så mange at det virker uoverskuelig. Jeg håber dog I kan/vil hjælpe mig alligevel.

Jeg er på udkig efter et nyt tv - og jeg er selvfølgelig nødt til at høre på min bedre halvdels ønsker.

Det vi er på udkig efter er et LED tv (da det er tyndest) hvori der både er indbygget DVD samt optage funktion. På den måde er vi helt ude over at skulle have noget stående omkring fjernsynet og man slipper for en masse ledning bøvl.

Men findes sådan et tv? - Jeg syns ikke rigtig jeg kan finde det. Jeg håber I kan hjælpe mig.
Af GreenPea
Søg f.eks. på Kelkoo, der findes masser af dem, men det er som regel små skærmstørrelser og uden optagefunktion.
Af Yankee
Du finder næppe ret mange tynde LED-skærme med indbygget DVD. Det går jo imod alle fordelene ved LED at smide en DVD ind i skærmen. Det gør skærmen 4-5 cm dybere og fordobler let strømforbruget.

Du kan derimod sagtens finde LCD-skærme med DVD og PVR via USB. Det er typisk Prosonic eller lignende mærker og de laves efterhånden maksimalt i 26". Jeg arbejder selv i Dansk Supermarked hvor vi hver uge har lignende skærme annonceret. Kvaliteten er dog drastisk ringere end hvad du får for samme penge i bedre mærker uden DVD hvad angår lydkvalitet, betragtningsvinkel, detaljerigdom i billedet og byggekvalitet.
Af JesperElmbo
Mange tak for de hurtige svar!

Jeg finder det dog underligt at en DVD afspiller vil forøge dybden af fjernsynet med 4-5 cm, da jeg pt sidder på en macbook pro og den er kun omkring 2 cm tyk så det må da være muligt at indbygge et dvd drev i et tv uden det bliver betragtelig tykkere.
Jeg er da lidt ked af jeres svar. Det betyder jo at der ikke rigtig findes et TV som jeg søger. Så må jeg jo "nøjes" med optagefunktion - hvis det da findes i et LED TV. SUK!
Af JesperElmbo
[quote="MigSelv"]Det tætteste du kan komme, der er til at betale, er NAD 46B4 LCD.
Her er der dog kun indbygget 500 gb. HDD.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... v_sort.htm[/quote]

Mange tak for du har taget dig tid til at kigge på det. Men der findes efterhånden mange fjernsyn hvor det er muligt at tilslutte en harddisk og derved have nærmest ubegrænset diskplads til rådighed..
Brugeravatar
Af Princesslea
når du nu efterspørger tv med optagefunktion, skal du altså også lige være opmærksom på at der ikke findes tv med 2 indbyggede tunere. Det vil sige der er ikke noget tv, hvor du kan se en kanal imens du optager en anden... det skal du have en boks for...
Brugeravatar
Af MigSelv
Princesslea skrev:når du nu efterspørger tv med optagefunktion, skal du altså også lige være opmærksom på at der ikke findes tv med 2 indbyggede tunere. Det vil sige der er ikke noget tv, hvor du kan se en kanal imens du optager en anden... det skal du have en boks for...
Jo da, lige netop det tv jeg linkede til har 2 indbyggede tunere ( NAD B4 ).
Brugeravatar
Af Princesslea
"Jo da, lige netop det tv jeg linkede til har 2 indbyggede tunere ( NAD B4 )."

hvor kan du se det... ?

"indbyggede tunere til alle typer tv-signaler"

"DVB-T tuner : Ja (MPEG-2 / MPEG-4)
DVB-C tuner : Ja (MPEG-2 / MPEG-4)
DVB-S tuner : Ja (MPEG-2 / MPEG-4)"

altså én tuner af hver, og ikke fx. 2 DVB-C tunere (som man skal bruge hvis man har kabel tv, for at kunne optage)
Af Steen Bay
Princesslea skrev:"Jo da, lige netop det tv jeg linkede til har 2 indbyggede tunere ( NAD B4 )."
hvor kan du se det... ?
I beskivelsen står "dobbelt tunerbestykning med ægte billede-i billede", og specifikationerne siger at det har "PiP, PaP og PaT" (lyder nu lidt sjovt :D).
Brugeravatar
Af MigSelv
Princesslea skrev:"Jo da, lige netop det tv jeg linkede til har 2 indbyggede tunere ( NAD B4 )."

hvor kan du se det... ?

"indbyggede tunere til alle typer tv-signaler"

"DVB-T tuner : Ja (MPEG-2 / MPEG-4)
DVB-C tuner : Ja (MPEG-2 / MPEG-4)
DVB-S tuner : Ja (MPEG-2 / MPEG-4)"

altså én tuner af hver, og ikke fx. 2 DVB-C tunere (som man skal bruge hvis man har kabel tv, for at kunne optage)
Den dobbelte tunerbestykning giver dig avancerede billede-i-billede muligheder, som er med til at løfte din tv-oplevelse op på et helt nyt niveau. Du kan se én udsendelse, mens en anden kører i en rude i det ene hjørne af skærmen. Alternativt kan du vælge at dele skærmen op i to halvdele med hver sin udsendelse (heraf én med lyd). Endelig kan du også dele skærmen mellem billede og tekst-tv. "De dobbelte tunere er også forudsætningen for, at du kan optage én udsendelse på den indbyggede harddiskoptager, mens du samtidig ser en anden."
Jeg kan forklare det for dig, men jeg kan ikke forstå det for dig.
Brugeravatar
Af Princesslea
:) fint, og tak. og forstået er det :D
Af Mysen
Pfft. Det kan mit gaaamle tv da også klare. ;) Analogt godt nok. Går vi baglæns i tiden..?