Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af connywitz
Hey panel.

Efter enorme hovedbrud, er jeg 98% sikker på at mit valg er faldet på et 46" Sharp LE820 fra hifiklubben til 8299.-

Jeg har også været forbi g20, men det er bare ikke pænt og tyndt nok.

Div test virker jo lovende, så billedmæssigt er jeg egentlig ikke i tvivl, men lidt indput er jo altid rart.

Der melder sig lige et par andre spørgsmål.

Er der analog audio out? phono eller mini jack?

og så til ophænget. De har jo en billig wire model hos t-hansen men også harald nyborg har et billigt et. Er de noget værd?

For at gøre min egen forvirring totalt, har i så andre foreslag i denne pris og størrelses klasse??
Af lrev 1-2
connywitz skrev:Hey panel.

Efter enorme hovedbrud, er jeg 98% sikker på at mit valg er faldet på et 46" Sharp LE820 fra hifiklubben til 8299.-

Jeg har også været forbi g20, men det er bare ikke pænt og tyndt nok.

Div test virker jo lovende, så billedmæssigt er jeg egentlig ikke i tvivl, men lidt indput er jo altid rart.

Der melder sig lige et par andre spørgsmål.

Er der analog audio out? phono eller mini jack?

og så til ophænget. De har jo en billig wire model hos t-hansen men også harald nyborg har et billigt et. Er de noget værd?

For at gøre min egen forvirring totalt, har i så andre foreslag i denne pris og størrelses klasse??
Fedt tv...har selv lige købet le925 hos Geco,har blot ikke fået hængt den op endnu.
Hold dig fra beslaget fra Harald-skrald-det er afskyeligt,køb istedet en slim model fra avexperten.dk til 399,00 det funker og er flot.
Køb dit tv hos GECO,det er et langt bedre sted at handle,med kanon service.
http://www.geco.dk/product.asp?product=1534

lrev
Af connywitz
har også lige snakket med konen, og vi er enige om at 46 bliver lig stort nok. Hifi klubben har det ikke i 402, men de har geco jo!!
Af ozong
Pas på i ikke kommer til at fortryde jeres valg af størrelse.

Jeg har selv lige været i den samme situation jeg ville have 46"+ og konen 40"-. Valget faldt på 40" og jeg syntes helt bestemt det er for lille.

Man vender sig utrolig hurtigt til størrelsen og kommer til at savne et større billede imho =)

/Otto
Af lrev 1-2
ozong skrev:Pas på i ikke kommer til at fortryde jeres valg af størrelse.

Jeg har selv lige været i den samme situation jeg ville have 46"+ og konen 40"-. Valget faldt på 40" og jeg syntes helt bestemt det er for lille.

Man vender sig utrolig hurtigt til størrelsen og kommer til at savne et større billede imho =)

/Otto
Hva`mener du med "I"-jeg har valgt 46",ville egentlig have haft 52",men den springer fra 46" til 60"...indtil videre.
lrev
Af Novatic
ozong skrev:Pas på i ikke kommer til at fortryde jeres valg af størrelse.

/Otto
Melder mig enig med Otto her.

Alt for ofte ser man folk her på flatpanels, der taler om at 46-52" er for stort, og vælger derfor 40", for derefter at vende tilbage til deres tråd en uges tid efter købet og tale om at bytte til en størrelse over.

Tro mig, man vænner sig meget hurtigt til en stor skærm. Gik selv fra 26" til 50" (en fordobling), og i starten var det voldsomt, men allerede efter en uge virkede størrelsen fin fra min siddeafstand (ca. 2.5m).

Hellere købe for stort end for småt med fladskærme. Springet fra 40" til 46" prismæssigt er heller ikke stort med LE820 modellen, så overvej vores råd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil også helt klart anbefale at tage et nummer større end man lige tror man har brug for. Tingene skrumper på ingen tid. 46" er det mindste jeg ville overveje at købe til 2.5 m afstand.
Af kennethdoej
Har selv et le 820 i 46" og kunne da godt ønske mig at jeg havde købt det lidt større :-). køb aldrig for småt. Billedet er helt utroligt, havde et panasonic v20 50" før, og jeg vil påstå at billedekvaliteten sagtens kan måle sig med panaen . Lyden er også ok og noget bedre i forhold til panaen. Har tilsluttet lyden via et optisk kabel /lysleder fra fjernsyn til surround og det virker som det skal. Har ligeledes sat en ps3 og pc til fjernsynet via hdmi og det spiller bare ! . Kan kun give dette fjernsyn min varmeste anbefaling .
Af connywitz
ang. størrelsen, så er det desværre ikke muligt at klemme en 46" skærm op hvor den er tiltænkt at skulle hænge.

optisk Digital lydoverførsel-selvfølgelig!!
Så lige et spørgsmål, hvad stik er der i denne skærm - toslink eller mini plug/minitoslink??

Og hvad med scart ingangen, hvor på tvét er den placeret?? Min ældgamle dvd afspiller er til denne forældede stik type..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget dedikeret scart-stik, men derimod følger der en kabeladapter med, som konverterer scart til RGB-porten (EXT1 hedder den). Læs side 25 (side 27 i PDF dokumentet) her:
http://www.sharp.eu/cps/rde/xbcr/docume ... _OM_DK.pdf

Det dokument besvarer nok også resten af dine spørgsmål...
Brugeravatar
Af David Munch
I den prisklasse er der også 8000,- for LG 50" PK950.. :)
Af ACH
Hej jeg har også tænkt på at købe le 820.
Jeg har et par spørsmål jeg håber nogen der kan besvare.jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om designet.Hvordan er lyden jeg har selv et px-80 som jeg synes har ok lyd.Til sidst kan man indstille de forskellige indgange på tvet individuelt ligesom på panasonic.
MVH Lars
Af lrev 1-2
ACH skrev:Hej jeg har også tænkt på at købe le 820.
Jeg har et par spørsmål jeg håber nogen der kan besvare.jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om designet.Hvordan er lyden jeg har selv et px-80 som jeg synes har ok lyd.Til sidst kan man indstille de forskellige indgange på tvet individuelt ligesom på panasonic.
MVH Lars
Hej

Hvad andre synes om designet,er vel dybest set ligegyldigt-bare du kan lide det.Men mon ikke du ville blive begejstret for det,med tanke på at du kommer fra en Panasonic.

Lyden er absolut blandt det allerbedste fra en fladskærm(LED).

LREV
Af ACH
Hej du har selvføgelig ret med hensyn til design,det er bare fordi jeg kun har set det på billeder,jeg har ikke kunnme finde nogen steder her i Horsens hvor de har det udstillet så derfor var det rart høre hvad andre syntes.
Hvad der mere vigtigt er om man kan instille billede seperart for hvert input, da jeg har læst Rasmus test og jeg bla skal bruge det at spille på og gerne ville bruge hans indstilinger, der åbenbart resulteresde i et stort input lag, er det jo træls hvis man skal rode med billed instillingerne hvergang man spiller.
MVH Lars