Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj...

Tillader mig lige at starte en tråd om (endnu) en af samsungs skærme..

Har forelsket mig i samsungs ps50c7705 skærm. men både pengepungen (og konen) synes ikke at 10600 kr skal gå til et nyt tv.

Har kigget på ps50c535 til ca 5600 kr. Men hvad er det værd??

Har googlet og googlet og kun fundet meget lidt der minder om anmeldelser på denne skærm. En engelsk test (tror det er samsung selv der har lavet den :-) og går ud fra at den på engelsk hedder ps50c530 ) skamroste tv'et til skyerne, og så var der en hollandsk test som google ikke havde lyst til at oversætte. et andet engelsk review er fra 2008, men er skærmen ikke fra 2010??

Vi bruger skærmen til tv (digitalboks fra viasat) og en smule ps2 spil.

Har kun meget få krav, men et par stykker af dem er at jeg ikke gider se på hakkende billeder (eks ved spil og fodbold).. vil ikke se på slør, trailing og alt muligt andet. Med andre ord skal billedet være knivskarpt uanset om det er bluray, spil, fodbold eller andet der kører henover. Dybden af sort er ikke så vigtigt bare billedet er godt.. ALTID! og så SKAL det være samsung.. :-)

Er der nogle der har erfaringer med dette tv så kom endelig med dem :-)

Håber nogle kan hjælpe så jeg kan få skiftet den gamle skærm ud.
Senest rettet af Linnebjerg 12 jan 2011, 12:13, rettet i alt 3 gange.
Af bimbobo
..vi har 32" of jeg synes, at for den pris (for os var 3205,-) kan man ikke klage.
Vi spiller Wii og har Yousee full pakke... det er fint og Wii connected med "komponent" cable (5 jacks) stå flot og uden hak for alle de spil vi har prøvet.

Jeg vil gerne anbefale det.. til andre. Bare man ikke har for høj forventninger til "ekstra features", såsom internet og lignende ting.
Mvh
Af Mysen
bimbobo skrev:..vi har 32" of jeg synes, at for den pris (for os var 3205,-) kan man ikke klage.
Vi spiller Wii og har Yousee full pakke... det er fint og Wii connected med "komponent" cable (5 jacks) stå flot og uden hak for alle de spil vi har prøvet.

Jeg vil gerne anbefale det.. til andre. Bare man ikke har for høj forventninger til "ekstra features", såsom internet og lignende ting.
Mvh
Du har LCD modellen der hedder 32LE535. Trådstarteren spørger til PLASMA modellen PS50C535.

Ellers synes jeg det er rigtig fint, at du kommer med feedback, da det nok er ejerne, der ved mest om, hvordan det er at leve med tv'et.

#Linnebjerg: Jeg kender kun til middelmådig test af HD-ready modellen C435 samt 3D storebroderen c685-
Og så har jeg det umiddelbare indtryk, at i prisklasen får du mest for pengene med LG's modeller 50PK350n eller 50pk550N
Af Topolino
Hej, Jeg har netop købt denne skærm, pga, jeg ikke ville bruge 15000,- på det sidste "nye", og til de 5600,- er jeg meget tilfreds med skærmen, gode klare farver,ingen skygger eller andet,det er i hvertfald meget bedre end min sony 46"LCD,hvis det er hos Komplett.dk, du har tænkt på at købe den, så skal du lige være forberedt på op til 14-dages leverings-tid, det tog det ca,for mit vedkommende :( men det er her i hel tilstand og virker perfekt. :)
Rgds TC
Af Linnebjerg
MYSEN:
Det er lige præcist rigtigt at det er plasma og ikke lcd jeg søger info om :-) og som du siger.. Det er ejerne der ved hvordan det fungerer... (ja jeg aner ikke hvordan man klipper en del af din tekst ud som du selv har gjort :-)

Topolino:
har du knivskarpt billede uanset om du gamer, ser bluray eller fodbold?? ingen slør?? ingen skygger?? ingen hakken?? ingen alt muligt skidt??
Kan du evt (hvis du har tid og lyst:-)) tage et par billeder og smide på sammen med eks kalibrering og lidt info om hvordan skærmen fungerer?? sådan en lille brugervejledning :-)[/quote]
Af Topolino
Ja, jeg skal gerne tage nogle billeder,med hensyn til blu-ray,så er der ikke nogen problemer der, fodbold er knivskarp på HD-kanalerne, de almindelige digitale er også ok til den størrelse tv, jeg bruger en popcorn c-200 til bluray og dvd, jeg har ikke haft sat ps3 eller xboxen til endnu, jeg vender lige tilbage imorgen med billeder.
Rgds TC
Af Mysen
Linnebjerg skrev:ja jeg aner ikke hvordan man klipper en del af din tekst ud som du selv har gjort :-)
Det gør man ved enten at trykke på anførelsestegnet øverst til højre ved hvert indlæg.

Ellers kan man skrive [quote="navn" inden teksten, der skal citeres og [/quote lige efter teksten.

Husk højre klamme ] om begge quotes. Jeg har udeladt dem, så du kan se, hvordan de skal se ud ;)
Af Linnebjerg
Mysen skrev:Det gør man ved enten at trykke på anførelsestegnet øverst til højre ved hvert indlæg.

Ellers kan man skrive [quote="navn" inden teksten, der skal citeres og [/quote lige efter teksten.

Husk højre klamme ] om begge quotes. Jeg har udeladt dem, så du kan se, hvordan de skal se ud ;)
Sådan... Tak for det.... :) Velkommen til 2011 :o
=tipolino med hensyn til blu-ray,så er der ikke nogen problemer der, fodbold er knivskarp på HD-kanalerne, de almindelige digitale er også ok til den størrelse tv
så for lige at skære det ud i pap.. du har ikke kantede billeder, slør, skygger eller noget som helst andet skrammel uanset hvad du ser og hvor hurtigt det går?? (du kan godt høre jeg ikke gider købe et tv med dårligt billede.. der er så meget bøvl med at bytte osv... :-)

Hvis der er andre brugere herinde der har en ps50c535 er de mere end velkommen til at smide lidt info om deres skærm her :)
Af Linnebjerg
Er der slet ikke andre herinde der har en Samsung ps50c535, eller kender nogen der har????

Har fundet lidt på avforum.no, men ikke vanvittig meget..
Af Metdon
Jeg står i præcis samme situation som Linnebjerg angående valget mellem de to nævnte fladskærme, så folk må da stadig godt komme med deres meninger omkring det prisvenlige plasma TV, og så må billeder da også godt blive smidt op. 8)