Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChrisRTM
Hej med jer alle sammen,

Jeg fik en PS3 i julegave og skal nu til at erhverve mig et større TV. Jeg spiller GT5, Madden & CoD.
Jeg har undersøgt markedet og har ikke tænkt mig at gå ned i mindre end et 42".

Jeg sidder ca. 2 - 3 meter fra fjernsynet, alt efter hvor det placeres, som skal stå på fod.

Indtil videre er valget faldet på et LG 50PK550N, er der nogen som har erfaringer med dette? I know Plasma is no good for gaming grundet burn-in effekt?

Well, til sagen: Hvordan ser ovenstående ud? Er det fornuftigt eller totalt hjernedødt, if so please help me!

Vh.
CR
Af Mysen
Det er et godt tv. Avforums.com har velanmeldt PK350, som er stort set det samme tv bare uden thx profil. Men som du selv siger er det lidt risky med et Plasma udelukkende til spil. Der skal i hvert fald anbefales nænsom indkøringsperiode, og at du varierer dine spil meget.
Det er svært at sige, hvor meget der skal til for permanente skader, men jeg kan i hvert fald huske, hvor mange timer, der var i GT4, og det kunne godt blive et problem med de tal, der viser hastighed, eller det lille kort i hjørnet.

Jeg har dog ikke selv Burn-in på mit gamle Plasma, der har lagt strøm til de mange timer med GT4
Af Mysen
Du får ikke samme billedkvalitet på nogen af de to. Samsungs billigere Plasmamodeller er ikke rost på samme måde som LGs er. Til gengæld er det måske et lidt mere sikkert valg at købe LCD. Men uden at jeg kender til test af den specifikke model, tør jeg godt vove at påstå at PK550n er bedre.

Tjek evt. denne her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835
Af ChrisRTM
Tak Mysen, har selv været meget opmærksom på de nævnte punkter men som der også skrives, så længe man er klar over den potentielle 'risiko' burde der ikke være de store problemer.

Tror nu, som du skriver at det bliver LG 50PK550N
Af miko
Spiller meget PS3 på min skærm, der kommer hurtigt retention, men kører lige skærmrulleren i menuen: skærmbeskyttelse, eller ser tv bagefter.
Kører faktisk altid rulleren før jeg går i seng, bare 2-3 minutter, så er der ren røv at trutte i dagen efter :p
Af ChrisRTM
Hej igen, jeg har undersøgt markedet lidt mere..
Jeg er faldet over 2 fjernsyn, henholdsvis:

LG 46" LCD-TV 46LD550

Eller

LG 47" LCD-TV 47LD420N

Er de vær ar kigge på, eller skal jeg holde mig til 50" plasmaet.