Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chl
Hej flatpanels,

Jeg har været så uheldig at komme til at lave et mindre uheld med mit LCD tv. Det behøver vidst ikke nærmere forklaring, udover det skal siges det er ikke et "wii-xbox-ps3"-controller som har lavet det :s

[img]http://img6.imageshack.us/img6/9022/16558549935649829272517.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Tror I at denne type af skade kan repareres og hvor meget tror I ca. det vil komme til at koste?

MVH

chl
Af Abubu
Så som jeg har læst mig til er, hvis du nok ikke har en forsikring på fjernsynet i dette tilfælde, ville det betale sig at købe et nyt i stedet for at få det repareret.

Det er et virkelig uheldigt tilfælde, men der er så mange billige udsalg her i januar :)
Af Colt
De eneste jeg har erfaring med laver tv..
Elektronik Centeret.. Som både henter og bringer hos dig og du skal vist have et nyt panel i :)

DOG er det ikke noget jeg vil anbefale for meget da det nu 5 forsøg med mit gamle ude hos dem..
Hvor de simpelthen ikke kan hitte det med at give mig et panel uden døde pixel..
Af ThorkildT
Undskyld off topic....

Men den emne overskrift er helt genial! :-D

Håber ikke, at du fandt ud af det på vejen ned.
Af Colt
^^ hehehehehehe

Jeg har også flere gange lagt mærke til at ordbogen herinde vil have fladskærm til at stå som faldskærm :)

Men ja må give ThorkildT ret der :)
Af chl
Abubu: Ja, ringede til forsikringen og de sagde det ikke var dækket. Har hørt noget om det koster +2k om året at have forsikring der dækker sådan nogle skader..

Colt: Ja, har også haft ringet til dem. De vil gerne komme og hente det og give et tilbud på det, men er sgu bange for det kommer til at koste det samme som fjernsynet kostede.
Hvor meget kostede det for dig? Og har du haft 5 forsøg hvor det stadig ikke er gået i orden?

Har en "forbindelse" så jeg kan købe tv til indkøbspris, så det blir sgu nok et nyt!

PS. griner ordbog :-D
Af Colt
Ja de er blevet ved med at levere et panel med pixel fejl i..

Og prisen er mig ukendt da min forsikring også dækker det..

Det bliver afhentet for 6. gang på torsdag nu... :s

Men ja hvis du har indkøbs pris ville jeg stærkt overveje nyt!
Af Lars K
Du skal i hvert fald have den repareret inden du hopper næste gang!

Spøg til side så tror jeg ikke det kan betale sig at begynde at lave noget ved det, da der skal nyt panel i. Det ligner en Samsung model, men kan ikke lige se hvor gammel fjernsynet er hvilket også er noget du skal have med i overvejelserne.
Af chl
Nexus: Det er 23 måneder, købt 25. februar 2009.
Af noxity
Arbejdslønnen til en tekniker ligger på ca. 800kr + moms. Dvs. 1000kr i timen. Derudover kommer der et nyt panel. Mener de ligger fra ca. 1500kr og opefter. Du skal altså regne med at en reparation som minimum kommer til at koster 2500 kr. Og det tror jeg er lavt sat.

Et specifikt tilbud på en reparation ligger som regl omkring 5-800kr, og kræver at TVet skal ind til undersøgelse. Dette "undersøgelsesgebyr" skal du kun betale hvis du siger nej tak til reparationen.
Af chl
noxity: Ja tænkte nok det lå i det pris leje.. Så kan jeg vidst godt smide den her ud og få skaffet mig en ny!
Af Colt
Mener min forsikring betale omkring 6-7.000 for min reparation.. Og det var kun nyt panel.

!:( Som stadig har døde pixel..!!

Men tror så også Elektronik Centeret tager sig ekstra godt betalt når det er gennem dem...
Af chl
6-7000 ;;)

Det var godt nok en sjat alligevel!

Tror ikke jeg vil smide min 2500 efter det, kan få et nyt for det beløb!
Brugeravatar
Af michelskovbo
Vi fik en regning på en 32" LCD skærm med ødelagt panel, lidt i stil med dit. Regningen lød på 4700,-

Jeg havde klart sparet lidt sammen og købt et nyt i stedet for at få det gamle ordnet...