Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pknudsen
Hjæææælp...!

Har lige købt et P42G20E og vil gerne benytte optagefunktionen, men uanset hvad jeg prøver af USB hdd, USB-sticks så får jeg bare besked om at "Enheden understøttes ikke" - og der er ikke så lidt jeg har prøvet med nu....!

Hvilke typer/fabrikater har i erfaring med som virker... Det er da noget træls at den er så kritisk med type/fabrikat eller hvad det nu er som den ikke ka' li'...!

Eller er der et eller andet jeg gør forkert...?
Af ErikUkendt
Hej

Har du husket at formatere den USB enhed du sætter til?

Hvis ikke, skal du ind i menuerne og formatere den med TV'ets eget format.Den kan da kun bruges sammen med dette TV.

(USB-sticks med jpeg og MP3 kopieret fra en PC, kan godt vises/høres på TVet)

-og lige et klip fra et svar jeg gav til en anden:

-og så er der noget med, at det du optager med PAUSE funktionen, det bliver ikke gemt. Man kan altså se det tids forskudt, men det er væk bagefter.

Hvis det skal gemmes, skal man bruge Record knappen eller Timer via Program Guiden. Og når man Timer optager skal man hver gang i Timer-menuen vælge mellem Ekstern, Påmindelse og USB harddisk, for hver optagelse.
Af pana man
Iomega er den eneste jeg har prøvet og den virker ihvertfald :)

Mvh.
Af pknudsen
ErikUkendt skrev:Har du husket at formatere den USB enhed du sætter til?
Ja.. det er jo lige nettop her TVet brokker sig - jeg får IKKE lov til at formaterer, men istedet får jeg "Enheden understøttes ikke"

pana man skrev:Iomega er den eneste jeg har prøvet og den virker ihvertfald :)
Hvilken model er det du har prøvet med, evt. link til den...?

UPDATE:
Har nu fået en 320GB USB disk fra Medion til at virke... :) Men P42G20E er godt nok kræsen hvad angår USB diske... :(( [/b]

Og det var IKKE lige den jeg ville bruge til formålet... er vist lidt i overkanten med 320GB til optagelser... Så ville gerne have en mindre disk på TVet.!

Men skriv hvis du har erfaring med en billig disk til formålet, eller endnu bedre, en USB flash-stick...! Så er man fri for USB kabel og disk som fylder noget mere bag TVet.
Brugeravatar
Af David Munch
TV't kræver også at harddisken har ekstern strømforsyning (Omend der er eksempler på at det ikke altid kræves).
Brugeravatar
Af MigSelv
Så meget er 320 gb. heller ikke, hvis du optager en del HD udsendelser.
Af ErikUkendt
Hej

Jge bruger selv en 1 TB/ Packard Bell/ model: Carbon
-som for 9 mdr siden kostede ca 525 kr.

Der er god plads og idag er der ca 60% ledig, på den.
Den er ikke lydløs, og er derfor anbragt på et par kork fødder bagerst på hylden, dog så man kan se kontrol lyset.

Vi har kun de programmer, man via DVB-T, kan se uden abonnement. Ved at have et godt lager på harddisken kan man altid finde et program man gider se.

Over på recordere.dk er der en lang tråd om emnet.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -p-panag20