Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad bør jeg købe?

Hej folkens.

Dette er mit første indlæg her på flatpanels hjemmesiden, så hvis der kommer nogle "Okay, ved han ik det?!"-situationer, så er det helt iorden og I skal endelig sige til. Det gælder jo om at lære noget og da jeg ikke har den helt store forstand på de forskellige specs, så er der jo rig mulighed for det her.

I min nuværende situation er jeg igang med at undersøge hvorvidt jeg bør holde fast i at købe en Sony 40" ex500 til stuen til 4489,- i Bilka ELLER jeg skal smide de ca. 1500,- oveni og købe et Panasonic 42" G20 til 6000,-

Jeg er studerende så at få TV til en billig penge lyder ikke dårligt, men spørgsmålet er om det er pengene værd at udnytte kassekreditten i banken til at investere i ovenstående Panasonic istedet for Soni'en.

Om det er 40" el. 42" gør ikke det helt store for mig. Mht. Lysindfald i stuen er der ikke det helt store (hvis det vel at mærke skulle gøre en forskel her). Jeg sidder cirka 3-4 Meter fra fjernsynet, men er ret sikker på 40" til 42" er smertegrænsen for mit vedkommende. Jeg skal umiddelbart "kun" bruge TV'et til at se blueray/DVD film og alm. fjernsyn (stofa) på da jeg ikke ejer nogen spilkonsol. Desuden er den fysiske størrelse på tv'ene og design heller et issue i dette tilfælde. (Har set dem begge og synes de er sådan rimelig Ok. Jeg går mest op i at få det bedste fjernsyn til pengene)

Så mit spørgsmål til jer:
Bør jeg købe Sony'en og spare penge eller købe Panasonic'en og få et (muligvis meget) bedre tv?
Brugeravatar
Af MigSelv
Kort og godt, jeg ville ikke spare de penge, på bekostning af billedkvalitetstab.
Af Marle P
Okay. Billederkvaliteten er altså uomgængeligt meget bedre på G20'eren end på ex500'eren kan jeg forstå. Det var bare det jeg skulle høre.